OPINIÓ | Xavi Olivé: "Nou any, mateixos reptes"

Article d'opinió del president de Cerdanyola Comerç i Serveis, Xavi Olivé, sobre els reptes del comerç cerdanyolenc de cara al 2025

Enguany farà 5 anys que la pandèmia de la COVID ens va sacsejar de dalt a baix i va suposar, a més a més dels innegables efectes socials i sanitaris, un canvi d’hàbits en les maneres com ens comportem a l’hora de fer les nostres compres. Per una banda, va ser positiu per posar en valor el comerç de proximitat i totes les seves bondats, però també va tenir un efecte persuasiu per enfortir un tipus de comerç que venia trepitjant fort però que amb la pandèmia i els mesos posteriors es va consolidar, com és el comerç en línia. 

Amb aquest panorama, es van fer molts esforços per digitalitzar el comerç tradicional i de peu de carrer. I si que s’han fet moltes millores en donar-se a conèixer usant les diferents xarxes socials, eines que si que estan a l’abast de tots nosaltres i són fàcils d’aprendre. Però a un gran gruix d’aquest comerç li ha estat molt difícil adaptar el seu negoci a la venda online com es pretenia. I d’aquí, parteix un altre repte que ha sortit a la llum amb aquesta resistència a la transformació digital: un alt percentatge de totes elles (alguns informes parlen d'un 60%) tenen més de 55-60 anys i estan al llindar de la jubilació i no es troba relleu generacional i això podria ser la fi per a moltes empreses del sector.

Per tant, encarem un 2025 on tant les administracions, com les entitats del sector hem de ser conscients que cal fer un esforç per posar en valor que el comerç de proximitat és una excel.lent sortida laboral, ja sigui amb xerrades a escoles com en campanyes de sensibilització, així com fer atractius els nombrosos locals buits que tenim a la ciutat.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.