Comença el curs escolar un any més i si volem avançar cap a una educació de qualitat a Catalunya, ho hem de fer amb una mirada oberta i amb esperit de millora. Aixó suposarà a tota la comunitat educativa enfrontar-se a nous reptes: la manca de professorat, el desenvolupament del currículum, l’ús de les noves tecnologies i l’impuls de la llengua.
El Departament d’Ensenyament afronta la tasca de cobrir la falta de professorat, una professió, a la que cada cop, menys persones volen accedir i que potser caldria revalorar.
En paral·lel, tenim l’actual llei educativa basada en l'aprenentatge per competències, que ha provocat canvis en els currículums en tots els nivells educatius i en les formes de treballar i d’aprendre. Tal vegada hem de continuar adaptant-nos i gestionant l'aprenentatge del nostre alumnat per tal de garantir-ne l’èxit.
Els mòbils a les aules es presenta també com un dels grans pals de paller, per a tota la comunitat educativa. Gestionar i regular continguts i accessos a aquesta tecnologia pertany a tots. A la secundària hauria d’esdevenir una eina, així ho serà en el futur acadèmic, laboral i adult del nostre alumnat.
El darrer repte és la llengua, l’ús del català, que ha de ser vehicular a l’ensenyament alhora que treballar, valorar, mantenir i respectar les altres llengües .
En definitiva, el curs 2024-2025 es presenta amb reptes importants que es no podran defugir.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.