Chocoletters, el negoci que fusiona el disseny gràfic i la xocolata

D’aquesta idea d’oferir xocolata amb missatge per regalar, van obrir la botiga l’any 2021 a Cerdanyola

El dissenyador industrial Andrés Gómez i el dissenyador gràfic Bogidar Mascareñas van reinventar-se fa tres anys per impulsar el seu propi negoci de xocolata. “Prenent unes birres se’ns va ocórrer la idea de millorar els cartells de ‘Feliz Cumpleaños, Paco’ i, pensant com li podíem donar forma, vam crear les nostres caixes de regal”, explica Gómez. D’aquesta idea d’oferir xocolata amb missatge per regalar, van obrir la botiga Chocoletters l’any 2021 a Cerdanyola (carrer Francesc Layret, 74, a tocar de la Biblioteca Central). Allà concentren tot el negoci: l’obrador, l’oficina i el taulell per servir les seves creacions.

Façana de Chocoletters a Cerdanyola. FOTO: Cedida

Façana de Chocoletters a Cerdanyola. FOTO: Cedida

Or als premis Laus de disseny gràfic

Des que van obrir, s’han presentat a diferents premis de disseny i han obtingut reconeixements. Un dels més destacats va ser l’or als Premis Laus que van rebre l’any passat. En les categories en què es van presentar, van guanyar dos ors i un bronze. Enguany, van ser seleccionats als premis Delta ADI-FAD i han estat distingits amb un bronze. Estan una mica sorpresos per tots aquests reconeixements perquè no s’esperaven guanyar tan ràpidament.

Interès del món empresarial

Tots aquests premis els han fet guanyar notorietat i atraure l’interès d’empreses pels seus productes. Han treballat per Xavi Olivé de Cerdanyola i HP de Sant Cugat, entre altres. Tot i això, també valoren el client particular que compra en el comerç de proximitat.

Peces corporatives elaborades per Chocoletters. FOTO: Cedida

Peces corporatives elaborades per Chocoletters. FOTO: Cedida

Comerç de proximitat

Van obrir en plena pandèmia, destacant especialment en la venda online, i ara la majoria de les vendes les fan a la botiga física i a través d’encàrrecs d’empreses i particulars de la zona. “Al final, el comerç de proximitat és el que et dona valor. T’arriba l’usuari i et diu què és el que li agrada... fas ciutat i caliu”, comenta Gómez. S’han adaptat al client que passeja pel carrer i ofereixen tant missatges fets al moment com creacions més elaborades. També tenen estoc de rajoles amb missatges divertits com el top vendes: “Tranqui, soy una ensalada”. Són com Mr. Wonderful, però no tan “cuquis” i més “canalles”.

regalo pieza chocolate gracias 2 7fd5e7b6 f7b4 4415 9d16 2ba7c9857c77 840x

Regal peça de xocolata "Gracias" de Chocoletters. FOTO: Cedida