Des del 2 d'octubre i fins al 9 de desembre, es pot consultar el projecte previst pel Centre Direccional, a Cerdanyola del Vallès. Durant 45 dies, es podran presentar al·legacions al planejament que el passat 31 de juliol es va aprovar de forma inicial a la Comissió territorial d'urbanisme de l'Àmbit Metropolità de Barcelona.
La definició definitiva del futur del Centre Direccional està cada cop més a prop de tancar-se. L'exposició pública del projecte permet que entitats, administracions i partits polítics presentin al·legacions a la proposta. Un cop es tanqui aquest procès, el Departament de Territori i Sostenibilitat haurà de acceptar o rebutjar les al·legacions i portar el projecte a l'aprovació definitiva, que podria arribar abans de finals de 2019.
Els documents es poden consultar a la seu de la Direcció General d'Urbanisme, avinguda Josep Tarradellas, 2-6, planta baixa, 08029 Barcelona, de 9.30 h a 13.30 h i a la pàgina web del Departament de Territori i Sostenibilitat.
Les bases del nou Pla Director Urbanístic
El Pla Director Urbanístic (PDU), segons indica Territori, preveu per al Centre Direccional "un model urbà complex, compacte i cohesionat, on es barregen els usos econòmics i residencials". Així, es preveu construir-hi 5.377 habitatges, dels quals 2.843 seran lliures (el 52%) i 2.534 (el 48%), amb protecció oficial. Quan a l'espai comercial, des del Consorci del Centre Direccional expliquen al TOT que al PDU es planteja un "petit centre comercial", tal com destaquen des del consorci, ubicat al costat de l'estació de RENFE de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). La resta d'espai comercial i de serveis es repartirà entre els baixos dels edificis. "La intenció és que aquests comerços i serveis ajudin a la cohesió. És a dir, que no sigui barris només per viure, sinó també per conviure", explica el director del Consorci, Pere Solà.
Pel que fa a les zones d’activitat econòmica, amb 1,5 milions de metres quadrats de sostre, el pla proposa una reorganització dins de l’àmbit "per disposar-les en illes de grandària mitjana en comptes d’en macroilles". El Pla preveu un sistema d’espais lliures de 178 hectàrees, incloent els espais fluvials, "diferenciant el parc-corredor de Can Fatjó, d’importància metropolitana, de la xarxa d’espais verds mitjans entre Can Fatjó i Can Planes".
Pel que fa a la mobilitat, el PDU preveu "la millora dels accessos a la B-30 i a la C-58, noves connexions amb transport públic mitjançant per a un carril bus segregat, un possible ramal de la línia d’FGC que es connectarà al Parc amb dues estacions, i línies d’autobús per a una bona comunicació amb la ciutat". La futura avinguda dels Gorgs/Magrans redueix la seva amplada dels 70 als 50 o 45 metres, en funció de la zona, per dotar-la d’un caràcter més urbà.