La Plataforma per la Llengua ha retret a l'Estat que hagi aprovat 17 noves normes en el tercer trimestre de l'any que imposen el castellà i exclouen el català en territoris de parla catalana.
Segons informa l'entitat en un comunicat, es tracta de deu normes d'origen estatal que exigeixen l'ús del castellà i de set normatives europees que imposen llengües oficials dels estats membres o de la Unió Europea, i que s'afegeixen a les 44 normes que ja s'havien aprovat des de l'1 de gener.
L'entitat ha destacar que algunes de les novetats més significatives d'aquest trimestre han estat que l'Estat obliga l'ús del castellà per sol·licitar beques de pràctiques i que imposa la promoció i defensa de la llengua espanyola a les institucions de la Unió Europea.
A Cerdanyola, Plataforma per la Llengua també hi treballa en diferents campanyes, com l'encapçalada per l'aplicació mòbil, "CatalApp", que valora l'ús del català en diferents establiments de la ciutat.
També asseguren que el primer trimestre "les imposicions del castellà i les marginacions del català" havien sigut 16, mentre que en el segon trimestre s'ha ascendit a la xifra de 28 normes, segons les dades que la plataforma ha recopilat de la normativa lingüística publicada en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
L'entitat puntualitza que des del 2014 s'han recopilat fins a 280 normatives estatals "lingüísticament impositives", un fet que, segons la plataforma, hauria de portar a una profunda reflexió.