Carburants Nuri/Nuroil va néixer com una empresa familiar a Cerdanyola l’any 1939. Els inicis es remunten als temps en què es treia la llenya seca del bosc de Collserola per a fer-ne combustible. Amb el temps, l’empresa va evolucionar cap al negoci del petroli i ara Josep Sabater, actual gerent, és l’encarregat d’assumir el repte de la transició cap a les energies alternatives.
Com ha estat el creixement de l'empresa al llarg dels anys, especialment en el context dels carburants més actuals com el gasoil i la transició cap als vehicles elèctrics?
Amb l'arribada del gasoil, vam experimentar un creixement exponencial, especialment amb l'augment de la demanda. Actualment, la nostra empresa compta amb 7 benzineres (dues a Cerdanyola), 3 centres de distribució i un creixement notable en el sector.
Com està afrontant Nuroil aquesta transició cap als vehicles elèctrics? Quina és la vostra estratègia en aquest nou mercat?
Hem estat pioners al Vallès Occidental en instal•lar un carregador elèctric de 50 kW des de l’any 2020. Tot i que sembla que la demanda de vehicles elèctrics va en augment i és cap on ha de tirar, creiem que aquesta transició no està del tot clara. El problema principal és que no hi ha una regulació igual per a tots els països europeus.
"La transició cap als vehícles elèctrics no està sent del tot clara, falta inversió i una regulació clara per a tots els països"
Quina és la valoració d'aquests tres anys?
La valoració dels primers anys és negativa. Actualment, l'evolució està sent cap a millor, però tampoc podem dir que sigui molt positiva. Si et fixes amb les dades, el 2022 vam fer 561 càrregues totals amb el sortidor i aquest any en portem 704. No creiem que això hagi de canviar a curt ni mitjà termini, ja que és més aviat un tema de mentalitat.
Com t'imagines que seran les estacions de servei d'aquí a 20 anys?
Estem vivint un moment de canvi profund. Nosaltres ara mateix, estem apostant pel GLP, un combustible alternatiu que està guanyant terreny en els últims anys. A molts països és àmpliament utilitzat i podria ser una opció viable en Zones de Baixes Emissions. Hem de tenir totes les energies alternatives que puguem, però també cal tenir en compte la inversió que cal fer.
"Hem de comptar amb totes les energies alternatives que poguem, però també cal tenir en compte la inversió que cal fer"
Parlant de la ZBE, quin impacte creus que tindrà la implantació a Cerdanyola?
Aquest és un altre problema. Nosaltres hem hagut de renovar part de la flota per poder entrar a les ZBE, però hi haurà altres empreses que no podran fer-ho, perquè representa un cost molt elevat. L’adaptació serà complexa i encara existeix una gran incertesa i necessitem un canvi de mentalitat per tirar endavant aquesta transició.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.