Una nova via pedalable uneix la UAB i Cerdanyola amb Badia del Vallès, ciutat que ha finançat les obres juntament amb l’AMB i els Fons Europeus de Desenvolupament Regional (FEDER). Després d’un any en obres, el carril bici que recorre 750 metres s’ha inaugurat avui amb la presència de l’alcaldessa de Badia del Vallès, el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, la primera tinent d’Alcaldia de Cerdanyola i el rector de la UAB.
Amb l’objectiu de facilitar la circulació amb bicicleta de manera ràpida i segura entre el Vallès Occidental i Barcelona, s’han habilitat 750 metres de carril bici que uneixen Badia del Vallès amb les vies ja existents dins la Universitat. L’alcaldessa del municipi, Eva Menor, celebrava haver aconseguit aquesta via d’interconnexió amb l’Autònoma i “amb la resta de poblacions del voltant”. En la mateixa línia, la tinent d’Alcaldia de Cerdanyola del Vallès, Pepi Rivera, afegia que el nou tram de carril bici suposava “un pas més per connectar la universitat amb el territori fomentant la mobilitat sostenible”.
Recorregut del nou carril bici que uneix la UAB Badia del Vallès. Font: AMB
La via pedalable, que ha costat 846 milers d’euros, s’emmarca dins el Conveni FEDER (Fons Europeus de Desenvolupament Regional) que la Generalitat va signar amb l’AMB el 2017. El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, Antoni Poveda, qualificava el nou tram com un “node estratègic”.
Aquesta nova “incorporació” a l’entramat de sendes per bicicletes permetrà continuar amb el projecte Bicivia, la xarxa pedalable de la metròpolis de Barcelona dissenyada per l’AMB. Així doncs, en un futur, es permetrà connectar aquest nou eix amb Barberà del Vallès, on naixerà la ruta 6 que unirà el Vallès amb el Besòs.
Pepi Rivera, Javier Lafuente, Eva Menor i Antoni Poveda a l’acte. FOTO: AMB
Amb aquestes previsions, dins l’àmbit de la comarca del Vallès, a més de per Cerdanyola, la xarxa pedalable prevista també passarà per Ripollet i Montcada i Reixac. Aquesta última ciutat, segons explicava Ruth Lamas, tècnica responsable de l’Oficina Metropolitana de la Bicicleta, ja ha demanat finançament a la segona convocatòria dels fons Next Generation de la Unió Europea. Es preveu que el carril s’iniciï a la N-150 i que finalitzi en acabar el terme municipal.
Finalment, pel que fa a Bellaterra – que en aquests moments no té cap mena de via per bicicletes, més enllà que l’últim tram de la xarxa de la UAB -, l’Oficina Metropolitana de la Bicicleta ha elaborat fa poc un projecte que connecta la Via Verda amb l’Autònoma pel Nord. “Tenim el projecte executiu acabat i ara hem de buscar el finançament per executar les obres”, afirmava la tècnica Ruth Lamas.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.