Ara fa 50 anys, a Cerdanyola del Vallès hi havia al voltant de 20.000 habitants, no existia el barri de Canaletes i la cerdanyolenca Ana Hidalgo obria les portes de la Farmàcia Hidalgo a la Ronda de Cerdanyola, tocant a la plaça de l’Estatut. Transformat en negoci familiar, la farmàcia celebra aquest mes de desembre el seu 50è aniversari. El 4 de desembre ho celebraran amb els clients que s’apropin a la farmàcia amb una rebuda especial. “Em sento feliç i orgullós”, assegura Miquel Senabre, fill d’Ana Hidalgo i actual responsable de la gestió del negoci.
Mig segle d’adaptacions
La història de la Farmàcia Hidalgo no es pot entendre sense tenir en compte els canvis a la ciutat. L’any 1969, l’Ana Hidalgo va decidir transformar els seus estudis de farmàcia en un projecte empresarial. Hidalgo recorda com aleshores a Cerdanyola només hi havia quatre farmàcies. Ara hi ha gairebé una vintena. Quan Ana Hidalgo recorda els inicis assegura que l’obertura de la farmàcia va ser un cúmul de casualitats. A l’obertura de la farmàcia hi van acudir autoritats locals de l’època.
Inauguració de la Farmàcia Hidalgo l'any 1969. FOTO: Cedida
Inauguració de la Farmàcia Hidalgo. FOTO: Cedida
A partir d’aleshores, la fundadora de la Farmàcia Hidalgo no va tenir por als canvis i les adaptacions. A mesura que augmentava la feina alhora que creixia la població de la ciutat, el negoci va anar incorporant treballadors. “Quan van posar l’ambulatori al costat de l’Ajuntament, la nostra farmàcia era la més propera. La feina va augmentar i vam haver de buscar més gent”, recorda Ana Hidalgo.
Interior de la Farmàcia Hidalgo als anys 70. FOTO: Cedida
L’any 1973 la farmàcia va fer la primera gran reforma ampliant l’espai a la cantonada de la plaça de l’Estatut. L’aspecte de l’establiment va tornar a canviar l’any 1997 i l’any 2006, quan es va adaptar a un aspecte més modern i similar a l’actual. De totes les adaptacions de la farmàcia, en Miquel Senabre destaca la implantació de la tecnologia en el negoci: “Va saber adaptar-se i va ser una de les primeres en treballar amb ordinador a la farmàcia”.
A final dels 90, la farmàcia es va tornar a transformar. FOTO: Cedida
Bàsic: el tracte personal
Miquel Senabre va seguir les passes de la seva mare i també va estudiar Farmàcia. Després d’aprendre com funcionava el negoci, Senabre va assumir la gestió de la farmàcia incorporant noves prioritats. “La formació és molt important perquè volem tenir experts en totes les àrees”, explica Senabre.
L’adaptació als nous formats comercials també és un dels reptes de futur i present de la farmàcia: “Treballem amb medicaments que només es poden comprar aquí, però també amb productes que estan a Amazon. Per tant, algú que vulgui rapidesa anirà a un altre lloc, però si volen bons consells i bon tracte seguiran venint”. En aquest sentit, Senabre manté una de les prioritats que va marcar la seva mare fa 50 anys: la importància del tracte personal amb la gent.
Interior de la Farmàcia Hidalgo a partir de 2006. FOTO: Cedida