La Festa del Comerç tanca la seva setena edició amb bones sensacions, malgrat patir una caiguda de la participació en la franja del migdia de diumenge 17 de setembre. L'assistència al Parc del Turonet en la trobada de socis de Cerdanyola Comerç i Serveis va ser bona, arribant a vendre's prop de mig miler de butlletes del sorteig d'una panera amb productes de tots els comerços participants. Grans, petits i mascotes van explotar al màxim les activitats i les exhibicions, a més d'aprofitar i conèixer més a fons el comerç local de Cerdanyola del Vallès.
El president de Cerdanyola Comerç i Serveis, Xavi Olivé, ha explicat al TOT que lamenta especialment la xafogor de la jornada: "Estem contents però la calor intensa ens ha anat malament", que inclús va fer caure alguna activitat, a més de quedar afectats el concert i la restauració al migdia. Tot i això, Olivé agraeix que tant assistents com comerços "s'hi hagin volcat" i destaca una alta participació en les activitats de les carpes i també en els jocs gegants.
Hi van participar una trentena de comerços dels 200 que formen part de l'associació. Aquests són Opticalia florit, Pro360bikes, Basoa Bikes, Tatuajes hechos con amor, Club Esportiu Multisport Cerdanyola, Klancetines, Kevala psicología, Viu Somriu, Meeting Point School of Languages, El Tastet, La Galindeta, Lilas, All for Skin, Tot Cerdanyola, Spa'l gos, Sinapsis, Clínica Dental Smalium, Matsuko, Lillypop Foodtruck, Lilipynk Complements, Xavi Olivé Fotografia, Òptica Fàbrica, Espai xarcuter Montse, Trenceria Queen, Aluminios Fiser, Tempo di Vino, Centre Òptic Cerdanyola, Ecopizza, Femar sabateries i Marga Engra.
Nous protagonistes canins
Una de les activitats de més èxit de la jornada va ser la gimcana per a gossos a càrrec d'Educànids, una empresa d'educació canina que fa esdeveniments lúdics tenint en compte el benestar dels gossos, amb un oci en què tant les persones com els gossos puguin interactuar. "Es basa en el contagi emocional; el nostre gaudi contagia al gos i a la inversa", va explicar al TOT la dinamitzadora Gemma Arnaus.
Les imatges de la Festa del Comerç en la seva 7a edició. FOTO: Nora Muñoz Otero
L'activitat al Parc del Turonet va consistir en un petit escape room amb grups de 6 persones i els seus gossos, amb pistes que les mascotes havien de seguir, a partir de les quals les persones obrien uns cadenats repartits per la zona de joc. Des de les 10 fins passades les 12 h, la cua no va parar de créixer, arribant a participar fins a 30 gossos. L'activitat va sertot un èxit i no es va lamentar cap altercat amb els animals.
A més, la fira va comptar amb nous visitants canins, que mai abans havien sigut tan abundants. Ho va agraïr Spa'l Gos, comerç que va donar la idea d'organitar la gimcana i que va participar en la fira amb promocions en menjar natural per a gossos i gats.
Promoció i joc per a grans i petits
Al llarg de la jornada els diferents comerços es van donar a conèixer a més de fer tallers. El centre de psicologia Sinapsis va ser popular amb el seu taller de pilotes antiestrès en forma d'emojis i xapes motivadores. L'escola d'idiomes Meeting Point va organitzar una gimcana passada per aigua que consistia a aconseguir les targetes corresponents a la cultura anglesa o a l'escocesa abans que l'altre equip. Van aprofitar també per a oferir la matrícula del curs gratis als visitants.
Les imatges de la Festa del Comerç en la seva 7a edició. FOTO: Nora Muñoz Otero
Per altra banda, el centre odontològic Smalium va permetre girar una ruleta a les persones que compressin una neteja bucal per obtenir premis especials. A més, els més petits van jugar i aprendre alhora esbrinant quins aliments són perjudicials i quins favorables per a les dents. Com que va ser un dia molt calorós, a Opticalia li va funcionar fer promoció en ulleres de sol. També va ser un èxit la carpa de Tatuajes hechos con amor i de Trenceria Queen, que no van parar de rebre sobretot a nenes que volien lluir llargues trenes i tatuatges esborrables llampants.
Les imatges de la Festa del Comerç en la seva 7a edició. FOTO: Nora Muñoz Otero
Altres comerços nous a la ciutat van aprofitat per a donar-se a conèixer, com Ecopizza, una pizzeria a domicili que utilitza productes ecològics, aigua filtrada i massa integral. Aquesta fast-food ecològica va oferir degustacions als visitants. Just enfront, l'Espai Xarcuter Montse, situat habitualment al Mercat de Serraparera, també participava per primer cop i va aprofitar la jornada per a donar a conèixer el seu producte artesanal. Per la seva banda, a Nuri Art Xandal li va servir la fira per a fer entendre a Cerdanyola que el seu negoci no ha tancat, només ha canviat de nom. Al llarg del dia mestres de col·legi els han fet encàrrecs d'accessoris per a motxilles.
La restauració, l'escenari i els jocs gegants
L'acompanyant perfecte pels comerços van serles carpes de restauració: La Galindeta, Tempo di Vino, Matsuko i Lillypop Foodtruck. Malgrat la caiguda de les vendes al migdia per la calor, a última hora de la tarda l'assistència es va disparar: la gent passejava per les carpes amb plats de mini hamburgueses o de pizza, amb núvols de sucre o amb fideus, i sense faltar els gots de cervesa per calmar la xafogor. L'escenari es va instal·lar en la zona de taules per amenitzar les hores de menjar amb actuacions de Miri's Way Band i Memphis Train, que es va poder lluir més per la caiguda de les temperatures.
Les imatges de la Festa del Comerç en la seva 7a edició. FOTO: Nora Muñoz Otero
Els jocs gegants instal·lats en l'entrada del Parc del Turonet també van sertot un èxit, amb famílies i famílies que no paraven d'entrar i sortir. Tots aquests espais van ajudar que tot tipus de públic, des dels més petits fins als més grans, s'hi poguessin sentir còmodes a la festa.
"Aparador del teixit comercial de Cerdanyola"
El president de l'associació, Xavi Olivé, la regidora de Promoció Econòmica i l'alcalde de Cerdanyola van fer el tret de sortida de la festa amb unes paraules. Olivé va recordar la importància de posar en valor el comerç i la restauració local, que "aporta experiències vitals, producte de qualitat i assessorament personalitzat". També va agraïr a tots els socis "l'esforç" de fer possible la festa, un sacrifici que, va remarcar, "segur que val la pena".
Tot seguit, la regidora Cristina Padilla va destacar la jornada com "un aparador del teixit comercial que tenim a la ciutat", un comerç que "representa inclusió, socialització i sostenibilitat".
Les imatges de la Festa del Comerç en la seva 7a edició. FOTO: Nora Muñoz Otero
Olga Luque, delegada de comerç i consum de la Diputació de Barcelona, va parlar de la festa com un "punt de trobada" de veïns i comerciants, un punt per a socialitzar. També va destacar la funció del comerç de "ser l'ànima de la ciutat durant cada dia de l'any". Per tancar, l'alcalde Carlos Cordón va agraïr i valorar la feina dels i les comerciants que "cada dia aixequen la persiana" tot i les seqüeles que encara es pateixen de la pandèmia.
Èxit també a l'estand del TOT
Un any més, les gorres vermelles del TOT van destacar entre la multitud de persones al Parc del Turonet. Decenes de persones es van acostar a la nostra paradeta a recollir revistes, globus i gorres, a més de participar en el sorteig d'un menú de pollastre de la rostisseria Andrius. Els guanyadors són Toni Soler Llorden, Pau Loscos Escolano, Nuria Nebrera Navas, Mercè Mir Casamiquela i Yessami Oliver. Des del Tot Cerdanyola volem agraïr a tothom la seva participació.
Les imatges de la Festa del Comerç en la seva 7a edició. FOTO: Nora Muñoz Otero
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.