
Un grup d'alumnes de segon de secundària de l'escola Ramon Fuster de Bellaterra està participant en l'elaboració d'una pel·lícula de realitat virtual relacionada amb l'assetjament escolar. El film té com a finalitat servir com a eina per a prevenir el "bullying" entre alumnes d'ESO i Batxillerat en una iniciativa finançada per RecerCaixa.
La voluntat del projecte "Realitat virtual per a la prevenció del bullying a l'aula", organitzat per l'Hospital Parc Taulí de Sabadell amb la col·laboració de la Fundació Collserola i la Fundació Institut de Psicologia, és investigar el potencial de les noves tecnologies de realitat virtual com a eina educativa per prevenir l'assetjament a la Secundària.
La tasca dels alumnes del Ramon Fuster, en concret, consistirà en preparar els guions sobre assetjament escolar de la pel·lícula de realitat virtual alhora que, un altre grup, la visionarà. Des del projecte s'avaluarà l'impacte en els nois i les noies a través de cadascuna de les tasques amb la intenció d'extreure resultats que proporcionin evidències sobre noves vies de prevenció de l'assetjament.