Sense R7 i amb el bus complet: l'odissea d'anar de Cerdanyola a la UAB en plena vaga a Rodalies

Els usuaris veuen passar els autobusos que no s'aturen a l'estació i lamenten que no hi hagi autocars de la companyia

Nova jornada de vaga i nova odissea per als usuaris de Rodalies que volen arribar a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). L'afectació d'aquest dimarts s'ha traduït en l'eliminació del servei de la línia R7, que ni tan sols apareix als panells informatius a l'estació de Cerdanyola del Vallès, nus de transbord de molts viatgers que provenen de l'R4. L'alternativa dels informadors del vestíbul passa per fer ús del bus exprés E3, però és més aviat una opció teòrica perquè durant prop d'una hora cap vehicle s'ha aturat a la parada de l'estació de tan plens que anaven. Els usuaris es queixen de les reiterades afectacions en el servei, ja sigui per vagues o avaries, i retreuen a la companyia que no hi hagi un servei d'autocar substitutori.

 

Una odissea habitual

Plou sobre mullat, i els estudiants de la UAB que han de fer ús tant sí com no del transport públic per arribar al campus de Bellaterra ja no saben a què recórrer per a poder arribar a classe. Molts ja no aspiren a fer-ho a temps, simplement volen arribar-hi.

"A l'aplicació de Rodalies hi sortia que el tren que agafo habitualment passava, quan he vingut a l'estació m'han dit que l'R7 estava anul·lada completament i he vingut als autobusos", explica la Júlia. La parada és a tocar, just travessant l'avinguda de Catalunya i a sota del pont de Rodalies, però en aquest punt tampoc ha tingut sort.

 

L'E3, una alternativa que sempre va ple

L'alternativa al tren des de Cerdanyola és el bus E3, que ve de Barcelona. La línia, però, suporta una càrrega molt accentuada de passatgers els dies que no funciona correctament el servei ferroviari, una situació que els usuaris lamenten que passi més sovint que els dies que va bé.

"L'E3 sempre ve ple, no el podem agafar mai, portem aquí des de les 8.00 h", ha lamentat la Mariona, una altra estudiant de la UAB que ha acabat desistint d'anar a classe perquè ja arribava tard a les pràctiques de primera hora. Aquesta és una situació que els usuaris de la parada han denunciat, donat que molts d'ells perden hores de classe i si bé alguns docents són comprensius amb la seva tragèdia quotidiana, d'altres simplement fan constar l'absència de l'estudiant, convertint, així, l'avaria o protesta de torn en un impediment en la formació acadèmica dels joves.

Si bé en altres ocasions Rodalies i Adif han posat a disposició dels usuaris un servei alternatiu per carretera, en aquesta ocasió els informadors han derivat directament els viatgers frustrats al bus: "A sobre l'hem de pagar", ha lamentat l'Esperança, una estudiant que ha vist passar fins a tres autobusos i un quart li ha tancat la porta als nassos perquè no hi cabia més gent.

L'andana de l'estació de Cerdanyola plena de gent. FOTO: ACN

L'andana de l'estació de Cerdanyola plena de gent. FOTO: ACN

 

Alternatives rocambolesques

Una altra noia, la Cristina, donava una nova oportunitat a la seva assistència o no a classe: "Veurem si passa un bus i si hi podem pujar i arribem, si no, doncs mira, sap greu", ha dit resignada.

La Mireia plantejava un llarg viatge per fer un recorregut dintre del mateix municipi, Cerdanyola: "L'altra opció és agafar un tren, anar cap a Sabadell, de Sabadell agafar un tren d'FGC, que són quatre parades fins a la UAB, i llavors ja no arribem a la primera classe", ha explicat.

Els usuaris es mostren farts de perdre classe per motius aliens a la seva voluntat i són pessimistes davant d'una resolució d'un problema enquistat que creuen que no patirien si hi hagués una línia d'FGC unint Cerdanyola amb la UAB. Amb tot, els presents a la cua de l'E3 ja es lamentaven pel proper dia que hi hagi vaga o qualsevol altra avaria en la línia, sense alternativa per arribar a l'hora a la seva cita a la universitat.

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.