En el primer Ple Ordinari del mandat 2023-2027, celebrat el 20 de juliol, s'ha aprovat definitivament el servei i el reglament de la zona taronja d'aparcament. El tràmit s'ha fet amb el vot a favor del PSC i el vot en contra de la resta de partits.
El regidor de Serveis Econòmics, Javier Sánchez, ha defensat el model destacant que el seu objectiu és augmentar la rotació de l'aparcament i que els comerciants i el veïnat han transmès estar conformes amb el servei. Arran del procés d'al·legacions, el govern ha aplicat diversos canvis al servei: s'amplia a 120 minuts el temps màxim d'ús de les places; s'amplien nou places als carrer Sant Enric i Santa Maria responent a les peticions dels comerciants i de Junts per Cerdanyola; reduïm en un 50% les places de l'àrea d'aparcament de Can Xarau, passant de 81 a 40 places, i es posaran dos punts de càrrega de cotxes elèctrics.
El regidor d'ERC, Albert Turon, ha recordat que durant la prova pilot es va iniciar fa dos anys i ha dit que no s'han posat sancions en aquest temps, alertant que molta gent s'ha acostumat a no fer cas a les rotacions. Esquerra ha posat en dubte les dades de balanç del servei, assegurant que "no avalen aquest model", i ha demanat que es convoqui el consell de mobilitat per iniciar la redacció del Pla de Mobilitat.
Des d'En Comú Podem, Pedro Arco, ha demanat que es repensi el model de ciutat que es vol per a Cerdanyola: "Preferim una ciutat per a les persones que per als cotxes". El regidor Joan Sánchez (Junts), ha reiterat la seva postura contrària a la zona taronja defensant el funcionament de la zona blava, i ha criticat que el model actual perjudica la rotació en zones comercials entre les 18 i les 20 h perquè els veïns aparquen durant les dues últimes hores del servei. També ha lamentat que la zona taronja gratuïta suposa una pèrdua d'ingressos per a l'Ajuntament.
El regidor de Vox, Oscar Conde, es va mostrar preocupat per les dificultats que pot tenir la gent gran d'utilitzar el servei a través de l'App. Sobre aquesta qüestió, el regidor Javi Sánchez (PSC) ha explicat que a cada zona d'aparcament hi ha un telèfon perquè tothom pugui trucar si necessita ajuda.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.