L'oposició proposa construir habitatge públic a la Clota

Assenyalen un terreny de propietat municipal per a la construcció d'aquests habitatges i proposen també fer-hi una escola bressol

Els grups municipals d’Esquerra Republicana (ERC), En Comú Podem (ECP), Guanyem Cerdanyola i Junts per Catalunya (JuntsxCat) presentaran una moció, al pròxim ple municipal del 30 de gener, per impulsar la construcció d’habitatges públics i d'equipaments a un terreny de propietat municipal situat a La Clota.

Segons indiquen els quatre partits, en un comunicat conjunt, "el govern de Carlos Cordón, en sis anys, no ha fet cap avanç ni ha concretat cap millora significativa tot i haver aprovat el Pla Local d’Habitatge l’any 2021". A més a més, critíquen que "les diverses convocatòries de la Taula Local de l’Habitatge tampoc han servit per impulsar cap mesura o, fins i tot, posar en servei els habitatges municipals pendents de reforma durant anys".

En aquest sentit, assenyalen que una modificació del 2023 del Pla General Metropolità (PGM) permet fer habitatge dotacional en terrenys qualificats d’equipaments. Acollint-se a aquesta regulació les tres formacions proposen els 2.018m2 del número 20 del carrer La Clota, amb qualificació d’equipaments 7.b, per a construir un edifici d’habitatges de propietat municipal destinat principalment a allotjaments d’emergència i serveis públics.

 

Crítiques per la manca d'habitatge municipal

Els partits signants d'aquesta moció posen el focus a la manca d'habitatge municipal: "dels 21.726 habitatges que hi ha a Cerdanyola, només 17 són de propietat municipal", diuen. Així, "la nostra ciutat no disposa de suficient habitatge dotacional per a situacions d’emergència", afegeixen. 

També critíquen que "els 17 habitatges de propietat municipal disponibles s’estan adjudicant i gestionant en base al reglament per a l’adjudicació d’habitatges d’inserció municipal per casos d’exclusió social, residencial i d’emergència social". Segons diuen, "aquesta norma s’ha demostrat ineficaç a l’hora de complir els seus objectius i està en tràmit de revisió".

 

Escola Bressol

Més enllà de l'habitatge, els ERC, ECP, Guanyem i Junts també proposen la obertura d'una nova escola bressol al barri. "Aquesta es podria allotjar a l’espai de l’antiga escola del carrer Canàries, o fins i tot als baixos del mateix edifici proposat al carrer La Clota", expliquen. De fet, en algunes ocasions ja s’havia proposat aquest espai per allotjar una escola bressol municipal. De manera que "aquesta proposta no és incompatible amb la dels habitatges", finalitzen.

Més info: El preu de l'habitatge a Cerdanyola, pels núvols: "és inassumible"

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.