El Govern de la Generalitat destinarà 250 milions d'euros per a la millora de la connectivitat de l'AP-2 i l'AP-7, amb actuacions en nou enllaços i la construcció de set noves connexions. Un dels accessos que es planteja millorar a l'AP-7 és el tram de la B-30 entre Cerdanyola i Sant Cugat.
Els diners d'aquesta inversió hauran de ser una transferència del Ministeri de Transports, i formen part dels 914 milions del protocol signat el passat divendres, que també inclou els intercanviadors de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) amb Rodalies a Sant Cugat del Vallès, intervencions a l'N-II i a l'Eix Pirinenc (N-260). La consellera de Territori, Ester Capella, diu que el govern espanyol ja té sobre la taula els convenis que cal signar per tirar endavant els projectes i començar a treballar el més aviat possible.
Capella va visitar el dimecres 12 de juliol dos punts d'aquestes futuribles inversions, al nus on conflueixen l'N-150, l'AP-7 i la C-58, a Barberà del Vallès, i a la zona dels intercanviadors a Sant Cugat del Vallès.
Millora i construcció d'enllaços
Les actuacions viàries són nou enllaços de l'AP-7: remodelacions a Girona Nord, Girona Sud, la C-60 a la Roca del Vallès (Vallès Oriental), la C-35 a Maçanet de la Selva, l'N-150 i C-58 en direcció Tarragona, la B-30 i C-58 en direcció Barcelona i Vilafranca del Penedès centre. A més, es milloraran accessos a Montmeló-Parets del Vallès i la connexió amb la C-17 i C-33 i a la B-30, al tram entre Sant Cugat i Cerdanyola.
El projecte també contempla la construcció de set enllaços: a l'AP-7 a Sant Celoni / la Batllòria, Banyeres del Penedès i C-51 al Vendrell i a l'AP-2 a Castelldans (les Garrigues). D'aquest set, tres el ministeri espanyol no els tenia previstos i s'han inclòs: es tracta dels enllaços de l'AP-7 de la T-315 a Bellisens, a Reus, i a Masdenverge (Montsià) i la unió B-40 i C-55 a Abrera (Baix Llobregat).
La responsable de Territori va explicar que aquests treballs venen motivats per la finalització de les concessions dels peatges, que han comportat "un increment de la congestió i una manca de capacitat per donar resposta" per part de l'Estat. Això, a la vegada, assenyalava que s'ha traduït amb un increment de la sinistralitat. Per això, s'intervé en aquests punts, va remarcar.
Capella també es va desplaçar fins a l'estació de Volpelleres de FGC, on va visualitzar la possible connexió amb Rodalies a Sant Cugat, de l'R8. La consellera va criticar que "només té la freqüència d'un tren a l'hora" i va carregar contra la "mala planificació" del govern espanyol per no preveure el pas de la companyia ferroviària catalana.
"La pilota a la teulada del ministeri"
La consellera de Territori va assegurar que s'han enviat els convenis per aquests projectes al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana perquè els signin i es pugui començar a treballar. "Tenen la pilota a la seva teulada", va assenyalar Capella, qui va recalcar que si "hi ha voluntat política" els processos es poden accelerar. La consellera va exigir el compliment dels acords, avisant que "si no, es trenquen i després es molt difícil construir" una nova entesa.
Les inversions a l'N-II
Aquest protocol també inclou obres en l'àmbit del Maresme com la pacificació de l'N-II, amb la creació d'un carril bicicleta i un altre per a vianants, nous enllaços a la C-32 i treballs a la línia R1 de Rodalies. El protocol firmat amb el govern espanyol hi havia reservats 386 milions d'euros i aquest dijous està previst que es concreti el projecte amb un acte al Masnou (Maresme) que encapçalarà el president, Pere Aragonès.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.