El pròxim dissabte 29 de juny, i per primera vegada, les botigues de moda i complements de Cerdanyola sortiran al carrer per a donar-se a conèixer més i reivindicar el comerç local. La iniciativa surt de la regidoria de Promoció Econòmica, la qual des de fa un any està encapçalada per Cristina Padilla.
El Cerdanyola Market arriba per donar resposta a un dels sectors del comerç que més està patint en l'àmbit local?
En general tot el comerç local està patint avui en dia. És cert que altres sectors del comerç local tenen més visibilitat, com el sector de l'alimentació en fires o les llibreries el dia de Sant Jordi. La moda local és potser el servei més desconegut a les ciutats, perquè competeixen amb les grans superfícies i amb el comerç digital.
Cal menys compres a les grans superfícies i incentivar més el comerç local, doncs?
No, les compres per internet i les grans superfícies són complementàries a la moda local. Aquesta et dona un assessorament individualitzat i un suport que va més enllà de la compra i que els altres dos tipus de comerç no et donen. Per això creiem que és important donar-los aquesta visibilitat i aquest impuls, perquè realment es puguin complementar amb aquests agents exteriors.
"El comerç local de la moda et dona un assessorament individualitzat i un suport que va més enllà de la compra"
Al final no es pot lluitar contra la realitat, no?
Exacte, el que vinc a dir és que hem d'adaptar-nos. Creiem que la moda ens identifica a tots i des de la regidoria de Promoció Econòmica volem que la gent de Cerdanyola s'identifiqui amb la moda de Cerdanyola.
El Cerdanyola Market és una iniciativa que fan juntament amb Cerdanyola Comerç i Serveis (CCS). Aquesta aliança hem vist que es va repetint cada vegada més en les activitats comercials de la ciutat.
Sí, creiem totalment en què les associacions són vitals en els municipis, amb la qual cosa és una prioritat nostra tenir bona relació amb totes, ja sigui amb CCS, com amb Cerdanyola Empresarial, el Corporate Women's Club o el Gremi d'Hostaleria. Des de la regidoria de Promoció Econòmica un dels objectius ha sigut treballar des del primer dia de la mà amb aquestes associacions, posar sobre la taula les iniciatives que cadascú volia fer i trobar un punt en comú.
"Des de la regidoria de Promoció Econòmica un dels objectius ha sigut treballar des del primer dia de la mà amb les associacions de la ciutat"
Parlant de les associacions, ja fa tres mesos que va néixer el Corporate Women's Club. Com està anant?
Després de néixer, ara estan començant a fer un networking molt important amb altres associacions d'empresaris, com Cerdanyola Empresarial. És un orgull veure com neix la primera associació de dones professionals, emprenedores i empresàries i veure com comencen a fer iniciatives.
Pel que fa als mercats quines accions s'estan duent a terme per incentivar que la gent compri als mercats locals?
Un cop acabi l'estiu, i després de la remodelació de les pàgines web dels dos mercats, es farà una campanya per promoure la compra on-line. Sabem que no és fàcil la compra on-line als mercats municipals, però amb una web actualitzada, creiem que podrem captar nou públic i noves maneres de comprar. Sobretot volem enganxar a la gent jove, que no sap o no s'atreveix a anar a comprar a un mercat municipal.
Durant el mandat passat es va posar en marxa l'Oficina de Promoció Empresarial (OPE) per tal d'aglutinar tots els tràmits que ha de fer un empresari, en una única finestreta. Tot i això, des de Cerdanyola Empresarial i alguns partits de l'oposició demanen que s'impulsi la segona fase d'aquesta OPE, més enfocada a la captació d'empreses.
Estem molt contents de les valoracions que estem tenint de l'OPE en aquest primer any. S'han atès més de 1.000 visites en un any i realment s'ha fet una feina molt bona. Dit això, tenim molt clar que aquesta oficina ha de seguir en la línia del que vol la ciutat, és a dir, la captació d'empreses i del business landing (aterratge empresarial) a la nostra ciutat.
"La línia a seguir de l'Oficina de Promoció Empresarial ha de ser cap a la captació d'empreses i del business landing"
L'arribada de Penguin Random House i Innnofab és una mostra d'això?
Per a nosaltres, com a ciutat, és importantíssim que empreses d'aquestes característiques, que aporten un gran valor afegit a l'economia, s'instal·lin a la ciutat i posin Cerdanyola al mapa. A banda, també ens aporta ocupació i, com ja vam dir, amb Penguin Random House estem en contacte per a cobrir totes aquestes necessitats que recentment tindran a nivell laboral.
Penguin Random House, però, ja té una plantilla, la qual traslladaran de Pallejà a Cerdanyola.
Sí, una part es traslladarà, però una altra part serà contractada de nou. Tot i que, evidentment, són ofertes obertes a tota la ciutadania, des de Cerdanyola Activa es penjaran aquestes ofertes on els nostres veïns les puguin consultar. A més a més, hi haurà llocs de treball creats en funció de les necessitats de l'empresa segons el volum de feina, com per exemple, per Sant Jordi, per Nadal i a l'estiu.
De cara a la setmana que ve hi haurà una reunió de l'Ajuntament amb algunes empreses del Parc de l'Alba, en què s'estudiarà la possible creació de la primera comunitat energètica al municipi. En què consistirà?
Bé, en principi la reunió servirà per a explicar què és una comunitat energètica, és a dir, quins són els beneficis de formar part d'una comunitat energètica. Una comunitat energètica és una entitat formada per diferents agents, ja sigui l'administració local o les empreses, que cooperen i s'involucren en la producció i distribució de l'energia.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.