El ministre de Transports, Oscar Puente, ha informat aquest dimarts al migdia que el seu ministeri ha presentat als jutjats de Cerdanyola del Vallès una denúncia pels danys causats diumenge passat a la infraestructura viària de Rodalies a Montcada i Reixac que estan dificultat el trànsit de trens a l’àrea de Barcelona. La incidència va ser causada el matí del diumenge 12 de maig per un robatori de coure i va deixar sense trens, ni d'entrada ni de sortida a Barcelona, de cap línia a de Rodalies durant tot el dia.
La R4 recupera el servei amb un terç de la freqüència de trens
Des d'aquest dimarts, els trens de la R4 Nord (Manresa-L'Hospitalet), que passa per Cerdanyola, ja arriben fins a L'Hospitalet. Tot i això, els trens ho fan al 33% de la seva freqüència habitual.
D'altra banda, la R7 (Molins de Rei-Cerdanyola Universitat) continua sense servei i els viatgers han d'anar a Cerdanyola amb l'R4, des d'on s'habiliten busos fins a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
El pla especial de Rodalies, preveia que dilluns a primera hora del matí ja poguéssin arribar fins a Fabra i Puig, però les tasques de reparació dels tècnics d'Adif es van allarga i això va fer que els trens provinents de Manresa es quedéssin a Cerdanyola, provocant una situació caòtica pels usuàris de Renfe.
Fins a dos mesos per a recuperar la normalitat
El Govern ha avisat que l'avaria a Montcada és "estructural" i les reparacions per recuperar la normalitat a l'R3 i l'R4 poden durar dos mesos. Tenint en compte el grau d'afectació, la Generalitat ha considerat que el pla de mobilitat proposat per Renfe, amb 22 busos que uneixen Montcada amb la Sagrera, és "insuficient" i ha demanat una auditoria independent sobre l'incident per assegurar que s'havien pres les mesures necessàries per evitar un curtcircuit generalitzat.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.