ERC portarà al Senat la proposta d’obrir un segon accés a l’estació de Renfe

El senador republicà Joan Queralt va visitar les instal·lacions de l'estació de Cerdanyola i calcula que al llarg d'aquest any es podria tirar endavant el projecte

El passat divendres 24 de gener el senador d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Joan Queralt, va visitar l’estació de Renfe de Cerdanyola per conèixer les reclamacions de millora d’aquesta infraestructura. Els regidors del grup municipal d'ERC van explicar els avantatges d’obrir un segon accés directament des de l’andana sentit Sabadell/Terrassa al carrer de Sant Quintí.

Concretament, "aquesta sortida permetria una connexió directa als barris de la carretera de Barcelona sense haver de passar per l’actual entrada saturada", expliquen els representants republicans a l'Ajuntament de Cerdanyola. Davant el fet que aquesta infraestructura és competència d’ADIF, és a dir, de l'Estat, el senador va assegurar que traslladarà aquesta demanda a la Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del Senat per tal que s’inclogui en els plans d’inversió d’aquesta empresa pública.

Segons el senador, “això no s’arreglarà a partir de la primera pregunta, però hi estarem a sobre". Queralt calcula que "si hi ha bona voluntat per part del govern, seria raonable que es comencés a tirar endavant al llarg d’aquest any”.

 

Una obra "senzilla"

D'aquesta manera es recuperaria l’accés del final de l’andana de la via 1 per sobre del pont de l’Avinguda Catalunya, que surt directament al carrer Sant Quintí cap a l’antiga platja de vies de la Uralita, actualment convertida en un aparcament. "Això suposaria un important estalvi de temps per a les persones usuàries provinents dels barris del tram nord de la carretera de Barcelona, tant de Cerdanyola com de Ripollet, estalviant-los travessar els 3 carrils de l’avinguda Catalunya entre els quatre cantons i l’Avinguda primavera, i el trajecte sota el pont", afirmen.

Accés vist des de l’andana de la via 1 i des del carrer Sant Quintí. FOTO: Cedida

Accés vist des de l’andana de la via 1 i des del carrer Sant Quintí. FOTO: Cedida

 

Amb aquesta entrada "es descongestionaria el vestíbul actual, col·lapsat en hora punta", diuen. Segons les dades del PMUS, del 2012, l'estació de Cerdanyola té 13.190 usos diaris. A més, assenyalen que l'entrada actual "és un coll d'ampolla, entre les màquines validadores, la guixeta d’atenció al públic, les expenedores i el pas limitat per unes portes inadequades les columnes estructurals". 

Segons explicava Queralt, aquesta obra "no es tracta d'una inversió astronòimica", sinó que "amb un petit maquillatge donariem un millor servei, més qualitat al transport públic i solucionariem alguns problemes de la gent".

Aquesta obra, indica el regidor d'ERC, Albert Turon, "és imprescindible per a adaptar-nos al canvi climàtic i fer una ciutat més habitable, podent deixar el cotxe i passant a nous models de mobilitat més sostenible".

 

L'estació de Cerdanyola, una de les més concorregudes

Amb dades del Pla Metropolità de Mobilitat Urbana de 2015 l’estació de Cerdanyola és la cinquena en nombre d’expedicions de la xarxa d’ADIF, només per darrera dels grans intercanviadors urbans de Barcelona (Sants, Pl. Catalunya, Arc de Triomf i l’Hospitalet) situant-se fins i tot per sobre de les de Sabadell o Terrassa. Els dies laborables hi paren fins a 160 trens al dia (80 per sentit de circulació), durant les 18 hores de servei (entre les 06:00 i les 24:00) de les les línies de rodalies R4, R7 i R12. 

Més info: El Govern invertirà 77 milions d'euros per a millorar trens i estacions de Rodalies

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.