L’Orquestra de Cambra de Cerdanyola (OCC) ofereix el diumenge 6 d’octubre el seu tradicional Concert de Tardor. Enguany, la protagonista serà la música de Beethoven interpretada pels músics de l’OCC i dirigida per Kai Gleusteen, director de l’orquestra des de fa una dècada.
Com serà el concert?
Celebrarem l’any Bethoveen perquè l’any 2020 es commemora el 250è aniversari del seu naixement. Farem el Septimino, que és una petita simfonia de Beethoven i una de les seves obres més conegudes. Aquesta peça dura 45 minuts i inclou set instruments: violí, viola, cello, contrabaix, clarinet, fagot i trompa. Gairebé és una orquestra però amb veus individuals. Abans, interpretarem una obra que contrastarà amb la grandiositat del Septimino. Es tracta d’un trio de corda. Fins ara mai havíem fet un trio d’aquest tipus. És una peça única perquè són tres solistes tocant. Beethoven la va compondre durant la seva joventut i ja es pot veure la virtuositat i la seva personalitat.
Les dues obres que heu escollit són un repte per a l’OCC?
Tots els concerts són reptes perquè volem fer-ho el millor possible, tenint en compte que cada músic té la seva agenda i les seves limitacions d’horaris. Organitzar els assajos ja és sempre un repte. El repertori també és dur. Aquests grans compositors necessiten una gran professionalitat per part de tots els membres de l’orquestra. L’equip que tenim per fer el Septimino és un equip d’estrelles.
Qui són aquests músics?
Tenim a Isaac Rodríguez, un ripolletenc que toca el clarinet i que viatja per tota Europa tocant amb orquestres de tota mena. Amb el fagot tenim a Guillermo Salcedo, qui és el primer fagot al Teatre del Liceu. Amb la trompa estarà Carles Chordà, un jove que ha tocat a Amsterdam i ara ho fa al Liceu. També tenim un contrabaixista amb molta personalitat que ha tocat moltes vegades a Cerdanyola, Joaquim Arrabal. Al cello, el català Òscar Alabau qui és molt jove i excel·lent. I completem el grup Albert Coronado amb la viola i jo amb el violí.
Què té d’especial la música clàssica?
Són grans obres. La gent mira els quadres de Monet o Rembrandt o llegeixen grans autors com Shakespeare. En la música clàssica també hi ha grans ments. La gent no escolta música clàssica perquè no la coneixen. Només cal ser sensible, obrir les orelles i escoltar. Realment són experiències úniques i fantàstiques.
Què t’agrada de tocar a Cerdanyola?
La part més especial és el públic. Cada cop em coneixen més i veig una familiaritat molt agradable. És un públic que escolta amb molt silenci. És fantàstic poder tornar a un mateix lloc i no haver de demostrar res, sinó compartir allò que ens agrada.