Aquarel·la, estampació, joieria i tapís guarneixen el MAC en la Fira d'Art

Una desena d'aparadors d'obres diart s'han instal·lat al pati del Museu d'Art de Cerdanyola el 18 i 19 de novembre

Aquest cap de setmana del 18 al 19 de novembre s'ha fet al pati del Museu d'Art de Cerdanyola la primera edició de la Fira d'Art de tardor, quan anys enrere només s'havia fet al Roser de Maig. Una desena d'aparadors amb els respectius artistes han posat a la venda diverses obres d'art, molts d'ells socis de l'Associació d'Artistes Plàstics de Cerdanyola.

"El bonic de la fira no és només vendre, sino rebre tothom, fins i tot et pots retrobar amb algú que no veies des de fa molt de temps", explicava la Marutxi Beaumont, presidenta de l'associació. També estan a la venda uns calendaris de 2024 amb quadres seleccionats de concursos de pintura ràpida dels últims cinc anys a Cerdanyola. A més, tothom que vulgui té l'oportunitat de col·laborar a la campanya Una Nit d'Il·lusió fent un donatiu a la bústia de la fira.

Aquarel·la de paisatge urbà i natural

Maria José Escuder és membre de l'Associació d'Artistes Plàstics i la seva especialitat són les aquarel·les. Tot i que algunes obres són còpies de fotografies per manca de temps, el que més li agrada és pintar a l'aire lliure, sobretot la seva ciutat: "M'encantaria formar un grup de dibuix a l'aire lliure aquí a Cerdanyola", explica al TOT. Totes les seves obres a la venda a la fira són originals.

L'obra de Maria José Escuder a la Fira d'Art al Museu d'Art de Cerdanyola. FOTO: Nora MO

L'obra de Maria José Escuder a la Fira d'Art al Museu d'Art de Cerdanyola. FOTO: Nora MO

Il·lustracions de retrat i naturalesa

Xavier Ferré, reusenc actualment ciutadà de Cerdanyola, és especialista en il·lustracions de retrat, naturalesa (bodegons) i passatge, els gèneres tradicionals. Moltes de les seves obres són còpies d'imatges ja fetes, d'altres són al natural.
 

L'obra de Xavier Ferré a la Fira d'Art al Museu d'Art de Cerdanyola. FOTO: Nora MO

L'obra de Xavier Ferré a la Fira d'Art al Museu d'Art de Cerdanyola. FOTO: Nora MO

Explosió de color amb puntillisme

El cerdanyolenc Carlos Utrera s'inspira en l'art ètnic australià per a crear composicions puntillistes abstractes amb una forta presència del color, en base acrílica. El procés de creació que utilitza es basa en la intuïció: "Deixo que la pintura es reparteixi en el llenç i la treballo. M'agrada donar vida al color", explica al TOT. Així, els seus quadres ressalten per la força i la vivesa que transmeten.

L'obra de Carlos Utrera a la Fira d'Art al Museu d'Art de Cerdanyola. FOTO: Nora MO

L'obra de Carlos Utrera a la Fira d'Art al Museu d'Art de Cerdanyola. FOTO: Nora MO

L'artista innova també amb altres suports com caixes de fusta, o fins i tot objectes que pot trobar que desperten la seva inspiració, amb la intenció de "dotar-los de vida amb el color". Un exemple és el bust d'una dona fet a partir de l'escorça d'un arbre. El també membre de l'associació considera les seves obres com a filles: "El que faig ja m'omple, que el meu art es compri més o menys m'és indiferent". 

L'art de l'estampació botànica

Fa 20 anys que Maria Dolors Termens és artista, des de la seva entrada als cursos de l'Ateneu a càrrec de la Marutxi Beaumont. "He après molt a l’Ateneu gràcies a les professores, que són excel·lents", assegura l'artista. Termens es va especialitzar en diverses tècniques fins que va decidir centrar-se només en una, l'estampació botànica sobre paper superalfa, un paper especial per a l'estampació, o sobre roba. La tècnica consisteix a fer bullir el suport amb els elements naturals que es vulguin adherir, i quan acaba, el resultat és sorpresa. 

L'obra de Maria Dolors Termens a la Fira d'Art al Museu d'Art de Cerdanyola. FOTO: Nora MO

L'obra de Maria Dolors Termens a la Fira d'Art al Museu d'Art de Cerdanyola. FOTO: Nora MO

Gravats irrepetibles i estampa japonesa

La Marutxi Beaumont va instal·lar una paradeta de pintures en aquarel·la, gravat monotip únic i tintes. També destacaven les obres d'estampa japonesa amb motius naturals i cap perspectiva, fetes a partir d’una planxa de fusta. Beaumont és membre fundadora de l'associació, ara fa 28 anys, i actualment ha assumit la presidència. 

Paradeta de Marutxi Beaumont a la Fira d'Art al MAC. FOTO: Nora MO

Paradeta de Marutxi Beaumont a la Fira d'Art al MAC. FOTO: Nora MO

Joies a partir de coberteria

Carme Brasó és una artista també molt vinculada amb l'associació, que en aquesta fira presentava joieria feta a partir de coberts antics. "El foc estova el metall, el fa manejable i jo sempre afegeixo un forat a cada peça", explicava, un procés que implica un cert descontrol en el resultat final per la desconeixença de les propietats de cada metall amb el qual treballa. També mostrava collarets de ceràmica i aquarel·les de plantes digitals. Compartint parada, la Montse Crespo mostrava joieria esmaltada i de paper amb resines.

L'obra de Maria Dolors Termens a la Fira d'Art al Museu d'Art de Cerdanyola. FOTO: Nora MO

L'obra de Maria Dolors Termens a la Fira d'Art al Museu d'Art de Cerdanyola. FOTO: Nora MO

Fusió d'art i escriptura

La paradeta de Sergi Martínez combinava les dues passions del cerdanyolenc: l'art i l'escriptura. Fa enquadernacions senzilles sovint en llibretes, de vegades sobre pell, però sempre suports relacionats amb l'escriptura. Fins i tot, alguns dels quaderns que guarneix reprodueixen formes antigues d'escriptura. La tècnica que utilitza és l'acoprint, una combinació de dos colors que formen ratlles indistintes que fan de cada peça un producte únic. 

L'obra de Maria Dolors Termens a la Fira d'Art al Museu d'Art de Cerdanyola. FOTO: Nora MO

L'obra de Maria Dolors Termens a la Fira d'Art al Museu d'Art de Cerdanyola. FOTO: Nora MO

Art tèxtil après a l'Ateneu

El Grup de tapís de l'Ateneu ha estat present a la fira per primera vegada, representat per Rosa Maria Gordo, Ana Maria Garcia, Angeles Fernandez, Montse Crespo i Graciela Sierra. A la paradeta hi havia mostres de tapís, estampació, brodat i feltre sec. Alguns tapissos estaven emmarcats en marcs de finestra treballats. El motiu natural protagonitzava la carpa, i sorprenia especialment les obres de fulles naturals brodades amb tèxtil. 

L'obra del Grup de Tapís de l'Ateneu a la Fira d'Art al Museu d'Art de Cerdanyola. FOTO: Nora MO

L'obra del Grup de Tapís de l'Ateneu a la Fira d'Art al Museu d'Art de Cerdanyola. FOTO: Nora MO

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.