L'Agrupació Sardanista engega el 50è aniversari de l'Aplec: "és un any molt especial"

Tota la programació d'actes del 50è Aplec de la Sardana

Enguany l'Agrupació Cultural Sardanista de Cerdanyola viu el seu any més especial: el 50è aniversari del primer Aplec de la Sardana. Com que no és un any normal, des de l'Agrupació han preparat un Aplec que promet emocions fortes. En comptes d'un cap de setmana, com s'havia fet fins ara, en seran tres.

L'Aplec del 2025, doncs, començarà el pròxim divendres 7 de març i durant aquell cap de setmana i els dos següents Cerdanyola es convertirà en la capital de la sardana. Durant aquestes tres setmanes les places de la ciutat s'ompliran d'espectacles, tallers, una matinal de cultura popular i, sobretot, sardanes. 

Per al president de l'Agrupació, Hector Fornés, "fer cinquanta anys és sempre una cosa especial i en una entitat de cultura popular encara costa més". Durant la presentació de l'Aplec, Fornés va agrair "a tota la gent que ha treballat per a fer possible aquest 50è aniversari" i també va destacar el suport que han rebut des de l'Ajuntament. 

Héetor Fornés: "fer cinquanta anys és sempre una cosa especial i en una entitat de cultura popular encara costa més"

Precisament, la regidora de Cultura, Andrea Borrego, va assenyalar que l'Agrupació Cultural Sardanista "no és una colla sardanista qualsevol, és el record de molts nens i nenes que hem crescut en aquesta ciutat". El seu predecessor fins fa poc, l'exregidor de Cultura i ara regidor d'Educació, David González, va avançar que l'Agrupació tindrà un paper protagonista en els grans esdeveniments culturals que hi haurà enguany a Cerdanyola. 

 

El triple d'actes

Pel que fa al programa d'activitats, aquest s'ha triplicat respecte als anys anteriors. En aquest sentit, la regidora de Cultura va felicitar per la feina feta per part de tots els integrants de l'entitat, i l'alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón, va animar a tota la ciutadania a què s'afegeixi als actes organitzats.

El punt àlgid de la festa arribarà el diumenge 9 de març amb la celebració de l'Aplec al Pavelló de Can Xarau, on hi seran presents tres de les millors cobles de Catalunya: la Cobla Sant Jordi, la Cobla Marinada i la Cobla Jovenívola. A més, serà la primera vegada que es podrà escoltar la sardana dedicada a Cerdanyola, que ha estat composta per l'integrant de la Cobla Sant Jordi, Enric Ortí

 

Exposició "Fem créixer la rotllana"

Des del passat 20 de febrer i fins al 27 de març es pot visitar l'exposició «Fem créixer la rotllana. Una visió panoràmica dels cinquanta anys d’aplecs sardanistes a Cerdanyola del Vallès» a la Sala Elisa Arimany de la Biblioteca Central. 

La mostra apropa la història i la memòria al públic, a través de fotografies, llibres, jocs, material històric, activitats interactives i una invitació oberta a tothom a ballar sardanes. La comisària ha estat Aitana Rodríguez, qui va explicar que aquesta exposició li ha permès "apropar moltes històries precioses a totes les persones que no les coneixen".

Imatge del I Aplec de la Sardana, el 1975 a la UAB. FOTO: Esteve Buldú

Imatge del I Aplec de la Sardana, el 1975 a la UAB. FOTO: Esteve Buldú

 

L'exposició es pot visitar en horari els dilluns a la tarda de 15:30 a 20:30h; de dimarts a divendres, de 10:00 a 14:00h i de 15:30 a 20:30h; i els dissabte de 10 a 14h.

 

Programa del 50è Aplec

Divendres 7 de març

20.30h: Espectacle "Llum": fusió de cobla i flamenc. Amb la Cobla Marinada, Pere Martínez i la col·laboració de la Casa de Andalucía de Cerdanyola.

Lloc: Teatre Ateneu

 

Dissabte 8 de març

19h: Espectacle "Concert d'orquestra". Amb la Internacional Cobla Orquestra Montgrins

Lloc: Teatre Ateneu

 

Diumenge 9 de març

16.30h: Acte del 50è Aplec de la Sardana. Amb les cobles Sant Jordi, Marinada i Jovenívola.

Lloc: Pavelló de Can Xarau

 

Dissabte 15 de març

11.30h: Taller de sardanes i danses. Amb el Conjunt folk de Joan Codina.

Lloc: plaça Abat Oliba

 

Diumenge 16 de març

11h: Matinal de Cultura Popular. Amb totes les entitats de cultura de la ciutat.

Lloc: plaça Abat Oliba

 

Diumenge 23 de març

11h: Taller de danses per a infants. Amb Bambalina.

Lloc: plaça Xavi Gordo (Ateneu)

12h: SSSHHHT Espectacle familiar. Amb Bambalina.

Lloc: plaça Abat Oliba

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.