Cerdanyola estrena el curs amb la bona notícia d'haver millorat l'índex de segregació escolar situant-se en el barem de 'Baixa Segregació' segons les dades de la Fundació Bofill, qui estudia com està distribuït l'alumnat dels municipis. Hi ha segregació escolar si a la xarxa educativa hi ha centres que concentren molts alumnes vulnerables mentre d'altres tenen majoritàriament alumnat ordinari o benestant.
La ciutat ha millorat notablement en aquest àmbit en la darrera dècada passant de ser un municipi amb 'Molt Alta Segregació' el curs 2013-2014 amb 0,59 punts en educació infantil i primària i 0,35 en educació secundària a presentar un índex de 0,27 i 0,18 respectivament i per sota de la mitjana de Catalunya (0,34 primària i 0,29 secundària).
A més, també és un dels principals municipis del Vallès Occidental amb millors dades en aquest aspecte. A Sant Cugat i Rubí el nivell de segregació és alt, mentre que a Ripollet, Montcada, Sabadell i Terrassa és molt alt. Tot i això, Terrassa ha millorat respecte a fa quatre anys, quan era el municipi més segregat de Catalunya, i ha sortit dels llocs més alts. D'altra banda, Castellbisbal, Badia i Sant Quirze es troben en uns nivells baixos de segregació.
Segons la regidora d'Educació, Pilar Adell, "a Cerdanyola des de fa quatre anys que tenim l'Oficina Municipal d'Escolarització i col•laborem perquè les places detectades com a necessitats especials quedin equitativament repartides. Això fa que el nostre municipi hagi baixat, tot i que encara quedi molt per fer".
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.