Fa deu anys, les cinc associacions de comerciants de Cerdanyola (Casc Antic, Les Fontetes Comerç i Serveis, El Rovell de l’Ou i L’Eix) decidien unir els seus esforços i crear una nova associació: Cerdanyola Comerç i Serveis. "Tots teníem clar que junts podíem fer grans coses i les necessitats i carències d’alhesores en van empènyer a fer el pas", va dir el president, Xavi Olivé. Una dècada després, ja compten amb més de 200 associats, "dinamitzant l’entitat de manera professional", afegia durant l'acte de la festa dels 10è aniversari.
Cerdanyola Comerç i Serveis s'ha convertit en l'entitat de referència per a tot el comerç de la ciutat. "Hem consolidat una marca i una manera pròpia de comerç, hem creat espais d'intercanvi d'idees i de projectes", explicava Olivé. Però, sobretot, va posar en valor la importància del comerç local "com a ànima del nostre poble".
Deu anys de tot
Xavi Olivé va repassar la història de l'associació, passant tant pels bons moments com pels no tant bons. Olivé va recordar la multitut de campanyes i sortejos que han fet i que "han mobilitzat a tanta gent". Però també els moments difícils: "les escorriallles de la crisi del 2008, els canvis d'hàbits de consum amb la irrupció del comerç electrònic, i fins i tot una pandèmia, que va sacsejar a tothom", va enumerar. "Aquests 10 anys no són només un número, són un reflex de tot el que hem construït plegats", afegia.
Una de les fites que l’associació es va marcar a l’inici va ser arribar als 200 socis, una xifra que, reconeix, "va costar molt", però a la qual hi van arribar al 2019 . "Això ens fa sentir que tot l'esforç ha valgut la pena", va seguir.
Pel contrari la pandèmia “va ser un moment de replantejar-se com funcionaven cadascú de nosaltres amb els nostres clients i tornar-hi a connectar". Tot i això, creu que "va ser un moment de molta resiliència i adaptació a les noves circumstàncies".
Nous reptes
Des de Cerdanyola Comerç i Serveis miren el passat amb orgull, però també al futur. "Tenim per davant nous desafiaments, nous projectes i, segurament, moltes noves anècdotes per compartir en els pròxims 10 anys", assenyalava Olivé. Sense perdre la il·lusió, l'entitat encara els nous reptes estructurals, "com el relleu generacional del sector, l’elevat preu dels lloguers dels locals comercials que fa que hi hagi una desertització comercial molt greu, el canvi d’hàbits de consum de la població o la mal anomenada digitalització del sector", va comentar.
En aquesta mateixa línia, la regidora de Promoció Econòmica, Cristina Padilla va assegurar que “cal mobilitzar recursos i normatives favorables al comerç, que ajudin a la modernització, digitalització i professionalització de l’activitat comercial, per adaptar-la als canvis constants de la ciutat i a les pautes de consum”.
Per acabar, Padilla va mostrar-se a favor de "les aliances público-privades amb el sector" i va animar als comerciants a "caminar plegats per a seguir posant en valor el comerç local a la nostra ciutat".
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.