La C-58 entre Cerdanyola i Barcelona, el segon tram amb més concentració d'accidents de Catalunya

La carretera amb més risc d'accidents és l'Arrabassada entre Barcelona i Sant Cugat

El tram de la C-58 entre Cerdanyola i Barcelona va ser el segon amb més concentració d'accidents de Catalunya entre el 2021 i el 2023. Segons l'estudi del RACC, la mitjana anual d’accidents en aquest tram és de 0,6. Aquesta mitjana es compte a partir de la quantitat de morts i ferits greus dividit per la longitud del tram.

Per segon any consecutiu, el tram que acumula més accidentalitat es troba a l’A-2 entre l’enllaç amb l’AP-2 i l’enllaç amb la B-20, B-10 i C-32, que és la continuació de la ronda Litoral al seu pas pel Baix Llobregat. 

Cal tenir en compte que el tram de la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola és el que té una major Intensitat Mitjana Diària de vehicles d'entre els 10 que formen el rànquing: 127.953 vehicles per dia.

 

 

Una altra de les carreteres que passa per Cerdanyola, la B-30, també entra en aquest rànquing. La via entre Sant Cugat i Barberà és la cinquena amb més concentració d'accidents, amb un 0,5.

 

Accidentalitat de motos i ciclomotors

En tots els trams que es troben en el rànquing, s’observa una elevada presència dels accidents de motocicletes i ciclomotors: de mitjana, en un 76% dels accidents hi ha estat involucrada una moto o un ciclomotor. En concret, el percentatge d'accidents en el tram de la C-58 entre Cerdanyola i Barcelona és del 68%. És el tercer d'aquest rànquing, per darrera de l’A-2 entre l’enllaç amb l’AP-2 i l’enllaç amb la B-20, B-10 i C-32; i la B-10 a l'enllaç amb la B-20, l'A-2 i la C-32.

Segons el director de l'Àrea de Mobilitat del RACC, Cristian Bardají, “les dades ens donen un toc d’alerta perquè veiem que estan evolucionant de forma diferent a com ho feien fins ara, tenint en compte que l’objectiu segueix sent reduir a zero les víctimes mortals el 2050 i retallar-les un 50% el 2030”. En aquest sentit, la corporació destinarà, durant el 2025, 20 milions d'euros a la millora de la seguretat viària de la xarxa de carreteres locals que són de la seva titularitat.

En aquest sentit va expressar-se el president del RACC, Josep Mateu, que ha recordat que des de l’any 2000 el nombre de víctimes mortals s’ha rebaixat dràsticament, passant de 700 a 181. “La diferència és notable però el nostre objectiu segueix sent arribar a zero”, remarcava.

 

L'Arrabassada, la carretera més perillosa

L'estudi també ha dictaminat que la carretera de l’Arrabassada, entre Barcelona i Sant Cugat, ha tornat a ser considerada la més perillosa de Catalunya, sobretot per l’elevada xifra de sinistres amb motocicletes implicades que hi tenen lloc. En aquest sentit, les dades han assenyalat que del 100% dels accidents registrats entre 2021 i 2023, tots tenien una moto implicada

David Prat, director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori, assegura que la Generalitat “ja no sap que més fer” per a reduir-hi els accidents. En els darrers tres anys s’hi ha produït deu sinistres greus, cap mortal, però tots amb motos. Prat va recordar que l’any 2022 es va fer una inversió de 700.000 euros en separadors de fluxos i cunetes trepitjables per a millorar la seguretat a la via.

En general, l'índex de risc a les carreteres catalanes, que mesura la probabilitat de patir un accident, ha crescut un 5,7% en els darrers 3 anys, canviant la tendència a la baixa que s'arrossegava des de fa 11.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.