L'Ajuntament de Cerdanyola ha descartat que el Tribunal Superior de Justicia de Catalunya (TSJC) pugui tumbar la Zona de Baixes Emissions (ZBE), aprovada el passat mes de gener. La ZBE de Cerdanyola es va posar en marxa l'1 de juliol i està previst que comenci a sancionar a partir de l'1 de gener de 2025.
La regidora de Mobilitat, Conchi Martínez, ha explicat que no els preocupa que el TSJC hagi anul·lat les ordenances municipals aprovades fa quatre anys a Sant Adrià de Besòs, l’Hospitalet de Llobregat, Cornellà i Esplugues al·legant que les restriccions als vehicles més antics no estan prou argumentades, segons ha avançat ‘El Periódico’.
Segons Martínez, les ordenances dels municipis de la segona corona metropolitana, on es troba Cerdanyola, "ja es van fer tenint en compte que al 2022 el mateix TSJC ja havia anul·lat la Zona de Baixes Emissions de Barcelona", la primera en aplicar-se a Catalunya. Així, les quatre ZBE de la primera corona metropolitana, que ara el TSJC ha tirat enrere, s'haurien fet amb les mateixes restriccions que Barcelona va haver de rectificar durant el 2023.
ZBE anul·lades
A diferència de Barcelona, que va aconseguir mantenir la vigència de la seva norma mentre va recórrer al Suprem, l'Hospitalet i Cornellà romandran sense ZBE vigent fins que aprovin una nova ordenança. En el cas de l’Hospitalet, on la ZBE cobria tota la ciutat, serà on més impacte tingui el revés judicial i ja calcula que haurà de tornar prop de 2 milions d’euros a conductors multats mentre defineix una nova ordenança, segons ha confirmat l'Agència Catalana de Notícies (ACN).
D'antra banda, a Cornellà també està treballant ja en una nova ordenança, a Sant Adrià, en canvi, ja tenen un text nou en vigor des de l’abril, mentre que a Esplugues han presentat recurs contra la sentència.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.