Acord entre la Generalitat i l'Estat per a millorar l'accessibilitat a l'AP-7

L'acord inclou la millora de l’enllaç B-30/C-58/N-150 a l'alçada de Cerdanyola del Vallès

La millora de l'enllaç B-30/C-58/N-150, a l'alçada de Cerdanyola del Vallès, estaria més a prop després de l'acord entre el Govern de la Generalitat i Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible de l'Estat, per tal d'iniciar la tramitació del conveni que preveu millorar la connectivitat de les autopistes AP-7 i AP-2.

Per a fer-ho, ambdós governs preveuen una inversió de 250 milions d'euros, destinada a construir 7 nous enllaços i millorar els existents. La mesura forma part del protocol signat amb el govern espanyol el juliol passat, que dota de més de 900 milions d'euros per executar obres de millora en infraestructures territorials a Catalunya.

Amb l’acord sobre l’AP-7 i l’AP-2, el Govern preveu “assegurar i accelerar la inversió” per millorar diverses infraestructures de mobilitat a Catalunya, així com “potenciar un total de 16 enllaços viaris”, segons indiquen en un comunicat. En concret, tenen com a objectiu millorar “la capacitat i funcionalitat" dels 9 enllaços que ja van incloure en el protocol signat amb l’Estat l’estiu de 2023 i construir-ne 7 més.

 

Millora de l’enllaç B-30-C-58-N-150

 

Els 9 enllaços que formen part d’aquest grup són el de Girona Nord, el de Girona sud, la C-35 a Maçanet de la Selva, la C-60 a la Roca del Vallès, la plataforma entre Montornès i Mollet del Vallès, els accessos a Montmeló- Parets del Vallès, l’enllaç  B-30-C-58-N-150, la millora de la B-30 a l’altura de Cerdanyola del Vallès i l’enllaç de Vilafranca del Penedès centre.

Així, l’acord estableix la construcció de 7 nous enllaços que milloraran la connexió de la xarxa viària catalana. En un primer moment, el Govern va acordar amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana la construcció de 4 d’aquests, el de Sant Celoni/ l’Obaga, el de Banyeres del Penedès, un a la C-51 al Vendrell i un altre a Castelldans. Ara bé, fruit de la negociació la Generalitat n’ha pogut incorporar tres més: un a la T-315 a Bellissens, un a Masdenverge i un altre entre la connexió B-40 i la C-55 a Abrera i Olesa de Montserrat. L’executiu català redactarà els estudis i projectes d’aquestes actuacions i executarà les obres.

D’altra banda, ambdós governs també han acordat aquest divendres iniciar els tràmits per desenvolupar la Ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar del Valles, una proposta que es va incloure dins el Pla Específic de Mobilitat del Vallès, acordat amb el PSC en els pressupostos. El protocol sosté que ha de ser la Generalitat qui redacti i executi la nova connexió entre Terrassa i Sabadell, tot i que la via serà de titularitat estatal.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.