Opinió Laura Márquez

OPINIÓ - Laura Márquez: "Entre alzines i fulles de tardor"

Article d'opinió de la fundadora de NaturaEduca, Laura Márquez

És dijous 7 de novembre; són les 8.30h del matí. Aprofito aquests darrers moments de calma abans de l’arribada de les famílies amb els infants. Els raigs de sol ja comencen a travessar els núvols i, des d’aquí, envoltada de natura, respiro.  

Fa pocs minuts hem tornat del nostre passeig d’inspiració. Així anomenem les mestres de la nostra petita escola el recorregut matinal que fem per anticipar la ruta que compartirem amb els alumnes d’aquí a uns minuts. La tardor ha arribat amb la seva màgia. Els tons ocres s’escampen pels arbres i el terra, el Sr. Joan ens saluda camí al seu hort, el cant d’una mallerenga ens dóna la benvinguda… Avui, inspirada per ella, començaré el dia amb la cançó el “Cant dels ocells”. Serà la cançó amb que iniciarem la jornada a la rotllana de bon dia, sota l’alzina que hi ha just al costat de la cabana. És la nostra manera de saludar-nos i connectar-nos amb l’entorn, amb els companys i amb nosaltres mateixos.  

Després començarà la primera classe. La sessió matinal d’avui se centrarà en els nombres de l’1 al 20 i el concepte d’inclusió. Ja he deixat preparat el saquet amb les pedres de quars (saps que el terra de Collserola està compost bàsicament de calç i pissarra?), i amb aquestes pedres cada infant crearà al terra el nombre que que li hagi tocat. Acabaran creant obres artístiques impressionants! I ho decoraran amb plomes, pals, pinyes,... Crearem un autèntic Museu de Nombres. No em deixa de meravellar la creativitat que tenen, inclosos els més petits de 3 anys.

A l’acabar l’activitat de matemàtiques, farem l’excursió cap al destí del dia: la pradera aventurera, batejada així pels nostres alumnes a l’inici de curs al descobrir, cada vegada que anàvem, que aquell espai ens oferia aventures diferents. Allà esmorzarem i explicarem un conte creat per tots, i ho farem amb els materials que trobem al voltant. Segurament avui les pinyes seran les protagonistes, les pedres l’enemic i aquella roca, una illa misteriosa. És fantàstic veure com nens i nenes de 3, 4 i 5 anys col·laboren per anar donant forma i ritme al conte del dia que passarà per tenir una bona introducció, un nus interessant i un desenllaç inesperat. Tots acaben participant-hi ben engrescats!

I un cop esmorzats, arribarà un dels moments més importants del nostre horari: el joc lliure. És aquí on esdevé el veritable aprenentatge: interactuaran entre ells, crearan dinàmiques, inventaran històries, desenvoluparan el llenguatge, negociaran les regles, gestionaran emocions i treballaran en equip…en definitiva exploraran el món que els envolta tot imitant el que observen dels adults. Ja va dir algú que és molt seriós el joc lliure.

Vaja, ja he tornat a badar…arriben les famílies! Tots comença a moure’s. Tot comença a omplir-se. A la nostra escola a la natura comença una nova jornada. 

Comença un nou dia a la nostra escola bosc.

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris