L'AP7 és una de les vies més concorregudes de Cerdanyola. FOTO: Arxiu

Actualitat

Trànsit implantarà un sistema d'intel·ligència artificial per a reduir els accidents a l'AP-7

També instal·laran sis nous carros radars a la xarxa viaria després que els quatre ja existents hagin multat 110.000 vehicles

El Servei Català de Trànsit (SCT) implantarà un sistema de predicció de risc d'accidents basat en Intel·ligència Artificial (IA) al tram de l'AP-7 entre el Vendrell i Parets del Vallès - Granollers, entre el qual s'hi troba Cerdanyola. Ho ha explicat el director de l'organisme, Ramon Lamiel, en una roda de premsa per fer balanç de la sinistralitat durant el 2024.

També ha anunciat que enguany s'instal·laran sis nous carros radar arreu de la xarxa viaria després que els quatre ja existents hagin multat 110.000 conductors al llarg de 2024. L'any passat 136 persones van perdre la vida en 121 accidents a les carreteres interurbanes de Catalunya. La xifra és un 11% inferior a les 152 del 2023, quan van registrar-se 136 sinistres mortals.

Pel que fa al conjunt d’accidents registrats en vies urbanes i interurbanes, aquest 2024 han perdut la vida a carreteres catalanes 180 persones en 165 accidents mortals. Durant el 2023 la xifra va ser de 227 víctimes mortals en 209 sinistres, el que representa una reducció del 21%.

 

Tot i que les dades de sinistralitat de 2024 evidencien una “contenció” dels accidents mortals, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha explicat que encara hi ha un llarg camí per recórrer per assolir la xifra de 87 morts a les carreteres fixat per al 2030 i la de zero víctimes mortals el 2050.

 

Intel·ligència Artificial per predir la sinistralitat

Lamiel ha aprofitat la roda de premsa d'aquest dilluns per anunciar un paquet de mesures per seguir combatent l’accidentalitat arreu de la xarxa viaria catalana. Una de les accions més destacades és la implantació d’un sistema de predicció de risc d’accident basat en Intel·ligència Artificial (IA) a 100 quilòmetres de l’AP-7, entre el Vendrell i l’àrea de Parets del Vallès – Granollers, que és la zona on s’ha detectat major sinistralitat amb ferits greus.

“No podrem predir exactament on passarà un accident però si que podrem saber si és una zona de risc o no”, ha detallat Lamiel. Ha indicat que estan treballant amb un investigador de la UPC en aquest sentit i que ja disposen d’una aplicació per predir les intensitats i velocitats amb una fiabilitat d’entre el 90 i el 95%. De fet, ha explicat que la fase següent serà incorporar altres variables com geometria de les carreteres o l'orografia.

 

Sis nous carros radar

El director del SCT ha explicat que al llarg de 2024 els quatre carro radar que funcionen a Catalunya han controlat 1,2 milions de vehicles i n'han multat 110.000 per excés de velocitat. “És un bon sistema per reduir la sinistralitat", ha considerat. Per això, ha apuntat, Trànsit adquirirà aquest any sis carros radar més que es col·locaran a 150 punts de màxima perillositat.

En un altre ordre de coses, ha assenyalat que ja s’han iniciat les obres per establir velocitat variable a la C-58. “És una via que continua donant victimologia i per tant està bé actuar-hi”, ha indicat. També ha dit que es posaran nous radars en línia a 550 quilòmetres de la resta de xarxa viària i que concentren més sinistralitat en accidents amb morts i ferits greus i accidents totals.

Més info: La C-58 entre Cerdanyola i Barcelona, el segon tram amb més concentració d'accidents de Catalunya

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris