La línia R4 passa per Cerdanyola / Arxiu

Societat

Front comú del Vallès i el Bages per millorar la mobilitat ferroviària a la línia R4

Un dels seus propòsits és escurçar el temps de trajecte entre Manresa i Barcelona a menys de 50 minuts mitjançant trens semidirectes

La plataforma socioeconòmica FEMVallès s'uneix al Consell Comarcal del Bages, el Consorci Viari de la Catalunya Central i a l’Ajuntament de Manresa per fer un front comú i establir contacte amb els governs central i autonòmic per impulsar millores en la xarxa ferroviària de la línia R4 de Rodalies, una de les més transitades de Catalunya amb una mitjana de 134.000 viatgers per dia.

Les entitats destaquen que aquesta és "una línia amb diverses problemàtiques de seguretat, rapidesa i la falta d’inversions". Així, un dels seus propòsits és escurçar el temps de trajecte entre Manresa i Barcelona a menys de 50 minuts. El desplaçament, que actualment es fa amb més d’una hora, es podria escurçar mitjançant una línia de trens semidirectes que farien menys parades.

Entre les diferents millores proposades de les institucions del territori, també s'hi troben la urgència de posar al dia la línia Manresa-Lleida i la necessitat d’un pla de rodalies propi de la Generalitat de Catalunya.

Les entitats elaboraran un paquet de propostes que presentaran a setembre. 

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris