Accident a la BP-1413 a la rotonda del Sincotró Alba. FOTO: Twitter Anti-Radar Catalunya

Societat

La carretera de Cerdanyola a Sant Cugat és la segona de Catalunya amb més accidents de bicicleta

En el rànquing general, la carretera de l'Arrabassada, entre Sant Cugat i Barcelona, torna a ser la carretera més perillosa de Catalunya

La carretera BP-1413, que connecta Cerdanyola del Vallès amb Sant Cugat, és la segona de Catalunya en el qual hi ha més accidents amb bicicleta per quilòmetre, amb una mitja de 0,14 accidents en cada 1.000 metres. Tal com demostra l'informe EuroRAP, elaborat pel RACC sobre el trienni 2020-2022, la carretera que compta amb una perillositat més elevada per les bicicletes és l'N-340 a Cervelló.

Pel que fa als trams amb més risc d'accident per a les motos, la carretera B-30, entre Sant Cugat i Barberà/Cerdanyola, es troba en la setena posició. Aquest tram, d'11,9 quilòmetres, compta amb una mitja de 0,31 accidents de moto mortals o amb ferits greus per cada quilòmetre. Aquest rànquing l'encapçalen la Ronda Litoral, la seva continuació per l'A-2 al Baix Llobregat fins a l'AP-2 i la C-32 entre Esplugues i Sitges.

En el rànquing general, l'Arrabassada (BP-1417) torna a ser la carretera més perillosa de Catalunya. Aquesta carretera que connecta Sant Cugat amb Barcelona compta amb 3,7 accidents amb morts o ferits greus a l'any, convertint-la en la carretera de Catalunya amb un índex de mortalitat més elevat.

L'estudi EuroRAP es publica cada any a Catalunya des del 2002 i analitza més de 6.300 quilòmetres de carreteres interurbanes de titularitat estatal, autonòmica i de les diputacions, el 53% del total, on es concentra el 92% de la mobilitat del territori i on tenen lloc el 74% dels accidents amb ferits greus i víctimes mortals. A Catalunya, la gravetat dels accidents s'ha reduït en les últimes dues dècades: l'any 2000 gairebé arribaven a les 700 víctimes i el darrer any complet registrat s'han situat en 175.

La Unió Europea estableix per cada dècada l'objectiu de reduir a la meitat les víctimes en carretera. L'esclat de la Covid-19 va contribuir que es complissin aquests objectius fins a l'any 2020, reduint un 54% els morts en accidents de trànsit respecte al 2010. Passat l'efecte pandèmia i recuperada la mobilitat, el nombre de morts a la carretera torna a créixer, sense assolir però la taxa de víctimes de 2019.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris