Sira Hernández: "Les dones de la meva generació hem lluitat molt"
La Sira Hernández és una pianista i compositora cerdanyolenca que enguany ha tocat a la 14a edició del Cicle de música de Cambra a Cerdanyola
Aquest article forma part de la sèrie '8-M: Dones de Cerdanyola'. Es tracta d'un conjunt de perfils de dones que ocupen llocs que tradicionalment havien estat relacionats amb els homes o en què les dones han estat invisivilitzades. La ciència, l'empresa, la música i l'esport són els àmbits en què des del TOT Cerdanyola ens hem centrat.
La Sira Hernández és una pianista i compositora cerdanyolenca. Enguany és una de les artistes, i l'única dona, que participa en la 14a edició del Cicle de música de Cambra a la ciutat. Hernández va ser l'artista encarregada d'obrir aquest cicle de música.
Hernández considera que tot i haver-hi històricament moltes dones en el món de la música, "han estat invisibilitat" i creu que "això va canviant tot i que en queda moltíssim. Només cal veure les programacions dels concerts on hi ha més homes que dones".
Sira Hernández considera que encara queda molt per fer. FOTO: Guillem Barrera
Dificultats des de l'entorn familiar
La cerdanyolenca explica que les dificultats que s'ha trobat "està des de les famílies on poden acceptar que siguis professora de música, però ser pianista i compositora -que et fa viatjar- a casa meva semblava que fos incompatible amb la família".
Tot això, l'artista i compositora és optimista: "Soc optimista i crec que les futures generacions ho tenen més normalitzat. Les dones de la meva generació hem lluitat molt per això i hem hagut de pagar preus per això. Per tant, les noves generacions tenen un camí fet que és molt bo", explica.
A més,considera que el que cal canviar és que "les dones han de creure de debò que tenen les mateixes capacitats i els mateixos drets que els homes. I la societat ho ha d'anar acceptant. És una feina de tothom".
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Veure Comentaris