ERC lamenta la manca de carrils bici i d'un Pla de Mobilitat Sostenible local
ERC posa el focus en la necessitat de més carrils bici a Cerdanyola i a les connexions amb els municipis veïns
Esquerra Republicana ha reaccionat a la inauguració del nou carril bici entre la UAB i Badia del Vallès destacant les mancances que arrossega Cerdanyoa en aquest àmbit. Per a ERC, la ciutat hauria de comptar amb més carrils bici que connectessin barris i que arribessin fins a altres municipis. La formació ha lamentat que durant aquest mandat del PSC no s'hagi aprovat el Pla de Mobilitat Sostenible local.
El carril bici entre Badia del Vallès i la UAB forma part del Pla d'Inversions de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), dins del marc dels Fons Europeus de Desenvolupament Regional (FEDER), i té un cost de 845.814 euros. "Aquesta infraestructura acosta Badia a la UAB però no la ciutat veïna a la nostra, perquè no hi ha connexió entre el nou carril bici i la curta via verda que transcorre paral·lela al riu Sec i el carrer de la Clota sota les autopistes i la via del tren. Des d'aquest punt tampoc hi ha cap via pedalable cap al centre de la ciutat o altres barris de Cerdanyola", destaquen des de la secció local d'ERC.
Des de la formació entenen que les infraestructures metropolitanes han de servir per a unir i cosir el territori, com, per exemple, s'ha pensat per l'Avinguda del Vallès/N150 "on es promou vertebrar i connectar els barris i els municipis des de l'escala humana i la mobilitat sostenible", diuen, considerant que "aquest carril bici només fa més òbvia la manca de xarxa ciclable interna a la nostra ciutat i de connexió amb la UAB o amb els municipis veïns".
Pla de Mobilitat Sostenible
Esquerra denuncia que "el govern del PSC no ha fet res en aquests gairebé 4 anys" per redactar el Pla de Mobilitat Sostenible. També lamenten que la manca d'un Pla de Mobilitat Urbana ha impedit Cerdanyoal poder "rebre subvencions dels fons europeus Next Generation per a projectes de mobilitat sostenible". El candidat d'ERC a les eleccions municipals, Albert Turon, afirma: "El PMU ha d'actuar en els àmbits de la mobilitat segura, sostenible i equitativa, per a definir i proposar uns hàbits de mobilitat diferents i així incrementar els desplaçaments a peu, en transport públic o en bicicleta, per a disminuir els desplaçaments en vehicles privats i contaminants".
Per això ERC considera urgent disposar d'aquest document, plantejar objectius ambiciosos per a la reducció de les emissions de CO2 i la contaminació ambiental, amb propostes de mobilitat sostenible i de promoció del transport públic.
Les propostes d'ERC
En un comunicat, Esquerra repassa les seves propostes en relació a la mobilotat sostenible de la ciutat. Per una banda, plantegen crear carrils bici per connectar Cerdanyola amb la UAB, així com per a garantir bones connexions en xarxa pedalable amb Badia, Ripollet, Montcada i Reixac i Barberà del Vallès. També posen el focus en "pacificar carrers, eixamplar voreres i fer-los més segurs i amables per a vianants" i en "reordenar la carretera de Barcelona per a prioritzar el transport públic i la mobilitat sostenible".
En l'àmbit del transport públic proposen crear una nova línia d'autobús que enllaci les estacions ferroviàries del municipi passant pels pols generadors d'activitat econòmica i generadors de mobilitat, així com "construir un aparcament d'intercanvi «Park&Ride» a l'estació de RENFE UAB on poder deixar el cotxe per accedir a Barcelona per la línia R7, o a qualsevol dels destins possibles de la línia R8 de Martorell a Granollers passant per Rubí, Sant Cugat, Santa Perpètua o Mollet". També plantegen fer canvis perquè el servei d'autobús interurbà passi pel barri de Canaletes, i una millora del servei amb més "rutes i més freqüències el servei d'autobús urbà (l'actual contracte està en pròrroga forçosa des de 2012), incloent-hi el bus a demanda per a barris perifèrics com Can Cerdà, Montflorit, Bellaterra o Campoamor".
Quant als vehicles, defensen la instal·lació de punts de càrrega per a vehicles elèctrics als carrers i en especial als aparcaments públics soterrats i "l'impuls de serveis de vehicles elèctrics compartits tipus «carsharing», preferentment basats en economia social i solidària, que permetin prescindir de cotxes privats contaminants a les persones usuàries".
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Veure Comentaris