Les obres del carril bici i carril bus a la N-150 començaran aquest gener
Aquesta acció farà replantejar la circulació interior dels barris adjacents a la carretera
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) iniciarà les obres de pacificació de la carretera N-150 (carretera de Barcelona), el pròxim 14 de gener, amb la implantació d’un carril bus i un carril bici en el tram comprès entre Cerdanyola i Ripollet. Les obres, que es realitzaran en el tram que discorre entre el carrer Cardoner fins al CAP Cerdanyola-Ripollet, tindran una durada aproximada de 10 setmanes i un cost de 529.449,44 euros.
Segons l'Ajuntament de Ripollet, "el projecte inclou accions que són fàcilment reversibles, en cas que fos necessari", ja que aquest "és un pas previ a una actuació més profunda i global que permetrà assolir els objectius d’accessibilitat pendents en aquest projecte de pacificació de la N-150".
A llarg termini, el Pla director urbanístic metropolità (PDUM) preveu la transformació de la carretera N-150 en una avinguda metropolitana que millori les connexions a peu, en bicicleta i amb transport públic i que garanteixi una bona accessibilitat amb el futur Hospital Ernest Lluch.
La implantació del carril bici i el carril bus en aquest tram de la N-150 implicarà el replanteig de la circulació interior del barri del Pont Vell-Quatre Cantons (Cerdanyola) i el barri de Tiana (Ripollet). Per això, "les regidories de Mobilitat d’ambdós municipis, amb el personal tècnic i de Policia Local, estan estudiant de forma global aquesta zona per a poder donar la millor solució per l’accés dels veïns i veïnes que hi viuen", assenyala l'Ajuntament de Ripollet.
La transformació tram a tram
1. Al tram que va des del carrer Cardoner fins al carrer Frederic Puig s’implantarà el carril bici al lateral, en sentit Barberà del Vallès, i la calçada lateral, en sentit Barcelona, serà per al pas de bicicletes i autobusos, provocant l’anul·lació d’un dels carrils en sentit Barberà.
2. Des del carrer Frederic Puig fins al carrer Santa Rosa (Ripollet), s'incorporaran els carrils bici als vials laterals i els carrils centrals passaran a ser tres per incorporar el carril bus en sentit Barcelona. Aquesta mateixa solució s’implantarà també fins al carrer Concòrdia (Ripollet).
3. Des d'aquest punt fins al carrer Clos, s’implantaran dos carrils bici laterals, un per a cada sentit de la circulació, i es mantindran dos carrils de circulació per sentit per als vehicles. En tot el recorregut se suprimiran els girs a l’esquerra per tal de donar més seguretat a totes les persones usuàries i permetre major fluïdesa al trànsit de la carretera.
4. Pel que fa al tram des del carrer Clos fins a l’avinguda de Catalunya (estació de Rodalies), es mantindran tres carrils de circulació, un en sentit Barberà i dos en sentit Montcada. Pel que fa al carril bici, passarà a discórrer per sobre de la vorera.
5. Per últim, el tram de l’avinguda de Catalunya fins al CAP Cerdanyola-Ripollet, el carril bici passarà a ser segregat, unidireccional i passarà pels dos laterals de la calçada, permetent així l’ampliació de la vorera per al pas de les persones. Pel que fa al trànsit rodat, se suprimeix un carril per fer el carril bus, quedant així dos carrils per a la circulació de vehicles.
Més enllà, a partir del CAP i fins al límit amb el terme municipal de Montcada i Reixac, de forma excepcional la bicicleta compartirà l’espai de circulació amb els vehicles, per poder conservar els dos carrils en sentit Barberà.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.