Gent per Bellaterra demana que s'aturi el projecte de trànsit de l'EMD sense que hi hagi un consens
La proposta de l'EMD de Bellaterra pretén descongestionar el trànsit del Camí Antic de Sant Cugat a Sabadell (BV-1414), per on hi passen 4.500 vehicles diaris
El projecte de desviament del trànsit del Camí Antic de Sant Cugat a Sabadell (BV-1414), presentat aquest dimecres per l'EMD de Bellaterra, no ha tingut la rebuda que esperaven per part del veïnat. La proposta pretén descongestionar la carrertera, al seu pas per Bellaterra, per on es calcula que hi passen uns 4.500 vehicles diaris.
Gent per Bellaterra ha emès un comunicat per a mostrar la seva desconformitat amb la proposta, ja que "no resol el problema de trànsit al Camí Antic", diuen. Sengons expliquen, "el pla no ha estudiat l'origen ni el destí dels 4.500 cotxes que passen pel Camí Antic", a més a més, critíquen que la sol·lució sigui "fer passar 1.500 cotxes per carrers interiors, utilitzant els cotxes dels veïns en zig-zag com a obstacles reductors de velocitat".
Queixes per la "falta de consens i de transparència"
D'altra banda, es quiexen que el projecte "no té el consens ni dels veïns ni dels partits polítics i es va fer unilateralment, sense participació ciutadana i sense cap transparència".
També indiquen que "quan l’EMD va presentar al·legacions al Pla Director Urbanístic de l'Àrea Metropolitana", per tal de desafectar la reserva viària del carrer Vázquez de Mella, es va fer "per decret de presidència de Josep Maria Riba, sense votació ni exposició pública", denuncien.
Una rambla pacificada
El projecte de l'EMD a llarg termini, però, és convertir el Camí Antic en una rambla pacificada de 20 metres d’amplada, amb doble sentit de circulació, i carrils per a vianants i bicicletes addicionals. Tot i això, mentre la rambla no sigui una realitat, Bellaterra haurà d'abordar "el greu problema de seguretat per als vianants al Camí Antic".
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Veure Comentaris