Estació de Renfe Cerdanyola Universitat

Actualitat

Europa creu que hi ha una "manca de connectivitat" entre l'AMB i la resta de municipis

També indiquen que la zona de baixes emissions ha afavorit la reducció en la concentració de gasos contaminants

El Tribunal de Comptes Europeu observa una "manca d'interconnectivitat" entre l'Àrea Metreopolitana de Barcelona (AMB) i els altres municipis catalans per afavorir la mobilitat sostenible. Així ho indica en un informe publicat aquesta setmana, en què apunta que la reducció del tràfic de vehicles privats a favor de mitjans de transport menys contaminants continua sent "un repte" per a la ciutat.

"Encara que la infraestructura de transport a Barcelona està prou desenvolupada i s'utilitza àmpliament, les persones que viatgen a l'àrea metropolitana continuen depenent sovint del vehicle privat", indica el document. En aquest sentit, els auditors europeus avisen que la "falta de coordinació" entre administracions pot derivar en greuges en altres punts de Catalunya

D'aquesta manera, segons els observadors europeus, les persones que viuen fora de l'AMB i que venen a treballar a Cerdanyola, depenen més del vehicle privat, que els que venen de Barcelona o qualsevol altre municipi de l'AMB. 

En el cas de Cerdanyola, compta amb dues estacions de Rodalies (Cerdanyola i Cerdanyola-Universitat) i dues més de Ferrocarrils (Bellaterra i UAB). La R4 de Rodalies és la principal línia ferroviària que passa per Cerdanyola i uneix Manresa (Bages) amb Sant Vicenç de Calders (Baix Penedès), passant per Barcelona. Enmig del traspàs de Rodalies a la Generalitat, aquest mes el Govern va anunciar que invertirà 77,5 milions d’euros en els pròxims dos anys per millorar el servei, sobretot els trens i les estacions. 

Més info: El Govern invertirà 77 milions d'euros per a millorar trens i estacions de Rodalies

 

Valoren positivament la ZBE

Malgrat els danys col·laterals derivats d'aquesta manca de coordinació, els auditors posen de manifest que algunes de les últimes mesures adoptades -com la zona de baixes emissions (ZBE) - han afavorit la reducció en la concentració de gasos contaminants a Barcelona.

En el cas de la capital catalana, l'informe indica que la contaminació del tràfic a Barcelona "ha disminuït" després de la introducció de la ZBE, tot i que també matisa que una part dels resultats es van veure inicialment afectats per la reducció del tràfic durant la crisi de la covid-19.

A Cerdanyola, la ZBE va ser implementada l'1 de juliol del 2024 i, després de sis mesos de prova, ha començat el seu règim sancionador des l'1 de gener d'aquest any. Tal com han remarcat diverses vegades des del govern municipal, la ZBE de Cerdanyola s'emmiralla amb el model de la ZBE Rondes de Barcelona.

Més info: La ZBE comença a multar amb una moratòria pels cotxes censats a Cerdanyola

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris