El curs comença coix de professors als instituts de Cerdanyola
Diverses famílies han alertat de la situació: "fins a sis assignatures sense professor aquests primers dies"; i els centres assenyalen al Departament, mentre se soluciona el problema
El curs ha començat amb algun entrebanc a Cerdanyola. Durant aquesta setmana, diverses famílies han alertat de la falta de professorat als instituts de la ciutat. Les famílies es queixen que "aquests primers dies no s'han pogut fer algunes classes donada aquesta situació" i des dels centres assenyalen al Departament d'Ensenyament i expliquen que es tracta d'assignatures d'especialitat, "les que costen més de trobar substituts".
Sis assignatures sense professor a l'Institut Banús
Un dels centres que s'ha vist més afectat ha sigut l'Institut Banús, en què durant la primera setmana de curs van arribar a tenir fins a sis assignatures sense professor. Concretament, va coincidir que van faltar dos professors/es de català, un professor/a de ciències socials, un professor/a de biologia, un professor/a de tecnologia i un professor/a de l'àmbit humanístic de la matèria de religió.
Davant d'aquesta situació, des del centre van avisar que l'alumnat dels grups afectats, no podrien tenir classe d'aquestes matèries fins que no se solucionés el problema. A més a més, davant la manca de docents al centre, "l'única alternativa possible és acompanyar a l'alumnat al pati on el poc professorat disponible pot fer tasques de vigilància", explicaven en un comunicat a les famílies. Des de l'Institut Banús, van demanar que des de les famílies també es fes pressió al Departament d'Ensenyament, mitjançant queixes formals per tal de trobar una solució.
A dia d'avui, segons informen des del centre, ja s'han pogut solucionar moltes de les substitucions i l'única vacant que queda per a cobrir és la del professor/a de religió, que no depèn del Departament d'Ensenyament, sinó del Bisbat. En aquest sentit, el director de l'institut, Enric Navarro, està satisfet d'haver trobat els substituts que faltaven, però alerta que "aquesta és una situació endèmica". Navarro, assenyala que "cada any sol passar amb assignatures d'especialitat, com català o tecnologia".
Manca de professorat en les especialitats tècniques i matemàtiques
A l'Institut Forat del Vent també s'han trobat amb aquesta situació, tot i que, en menor grau. Aquests dies, ha faltat professorat en dues assignatures. La directora, Marta Cornet, explica que "ha sigut més aviat un problema de gestió". Els professors que faltaven no els podien substituir telemàticament a través del Grup Estable de Substitucions, creat enguany per aquestes situacions.
Segons Jesus Martín, d'UGT Educació, "el Grup Estable de Substitucions ha estat un èxit" perquè, com indica el seu nom, "suposa disposar d'un grup estable de substituts". No obstant això, "en les especialitats tècniques i matemàtiques no hi ha prou gent a la borsa".
30 alumnes per aula a secudària
Enguany s'han matriculat 2.765 joves de secundària a Cerdanyola. Més que el curs passat, quan van ser 2.754 alumnes. La ràtio doncs ha augmentat lleugerament i les aules compten aquest curs amb 30 alumnes per aula a ESO i Batxillerat.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.